با گسترش عدالت در کشور به حفظ کرامت مردم کمک کنیم

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه قانون گذاری مشکلی در راستای حفظ شان و کرامت مردم نداریم، گفت: با گسترش عدالت در کشور به حفظ کرامت مردم کمک کنیم.

حجت الاسلام «سید جواد حسینی کیا» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در شئونات قانون گذاری کرامت و شان مردم حفظ می شود، گفت: ما در حوزه قانون گذاری ظرفیت هایی داریم که در راستای حفظ عزت و کرامت ملت است، مشکل ما در عدم اجرا، نظارت و شفافیت در رفتار است.

 

 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوانین ما قوانین ناقصی نیستند اما مشکل، مشکل اجراست. بر فرض مثال در بحث استخدام همه برابر دیده شده اند ولی در اجرا می بینیم آن فردی که آشنا دارد و رانتی دارد، جذب می شود یا فردی برای پنج یا 10 میلیون وام باید ضامن داشته باشد اما در مقابل فرد دیگر برای وام میلیاردی حتی یک ضامن نیز ندارد و قطعا این گونه رفتارها کرامت مردم را تحت الشعاع قرار می دهد.

 

وی بیان کرد: مردم به مجلس یازدهم امید بسته اند که قدمی در راستای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی شان بردارند، مجلس نیز باید منافع ملی را ببیند و متناسب با عدالت در جای جای قوانینی که درست اجرا نمی شوند و یا اصلا اجرا نمی شوند، ورود کند و با نظارت و شفافیت در راستای اجرای این قوانین تلاش کنند.

 

حجت الاسلام حسینی کیا تاکید کرد: چرا باید مردم ما در برخی مناطق در محرومیت و رنج باشند اما برخی شهرهای ما آباد و توسعه یافته باشند؟ آیا این با عدالت و کرامت همخوانی دارد؟ هموطنی که در فلان نقطه محروم آب برای نوشیدن ندارد و رنجی مضاعف را تحمل می کند، آیا این گونه رفتار کردن در شان وی است؟

 

وی خاطرنشان کرد: همه از حکومت اسلامی این انتظار را دارند که در راستای حفظ شان و منزلت مردم گام بردارند؛ به همین دلیل باید عدالت در جای جای این کشور گسترده باشد تا کرامت همه مردم نیز حفظ شود./

کد خبر 943467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha