اختصاص جایزه ایثار و شهادت به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع)

زارع گفت: با توجه به رشادت‌های جوانان این مرزوبوم برای حفظ کرامت انسانی ملت ایران و همچنین شهادت مظلومانه سردار «قاسم سلیمانی» بر آن شدیم که بخش ویژه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع) با محوریت «ایثار و شهادت» برگزار شود.

«عباس زارع»، در گفتگو با خبرنگار شبستان از ساری به انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) با مهلت ارسال آثار تا پایان شهریورماه سال جاری اشاره کرد و گفت: دبیرخانه این جشنواره در دو رده سنی کودکان و نوجوانان (7 - 18 سال) و بزرگ‌سالان (از 18 سال به بالا) آثار متقاضیان به شرکت در جشنواره پانزدهم را دریافت می‌کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بابیان اینکه این جشنواره از سال 85 به میزبانی استان مازندران برگزار شد و امسال نیز دبیرخانه این جشنواره در سایه کرونا و بیشتر از طریق مجازی نامه‌های علاقه‌مندان به امام مهربانی‌ها را از سراسر دنیا جمع‌آوری می‌کند، یادآور شد: سال گذشته 83 هزار و 732 نامه از 42 کشور به دبیرخانه جشنواره چهاردهم رسید.

 

 دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نامه‌ای به امام رضا (ع)  بابیان اینکه فراخوان اين جشنواره به سه زبان انگليسي، فارسي و عربي در اختيار مخاطبين در سراسر دنيا قرارگرفته است، اظهار کرد: علاوه بر بخش عمومی دو بخش استانی و ویژه نیز برای حضور در این جشنواره تدارک دیده‌شده است.

 

وی بابیان اينكه بخش استاني این جشنواره به دل نوشته‌های بومي مازندران اختصاص دارد، افزود: همچنین بخش ويژه اين جشنواره با عنوان انتخاب يك حديث از امام رضا (علیه‌السلام) با موضوع‌های «نماز» و «ایثار و شهادت» اختصاص دارد.

 

زارع به چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس، 10 هزار و 400 شهید دوران دفاع مقدس و 42 شهید مدافع حرم استان اشاره کرد و گفت: هرساله یکی از آسیب‌های اجتماعی در بخش ویژه جانمایی می‌شد اما با توجه به رشادت‌های جوانان این مرزوبوم برای حفظ تمامیت ارضی کشور و کرامت انسانی ملت شریف ایران اسلامی و دیگر آزادی خواهان جهان و همچنین شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی» بر آن شدیم که بخش ویژه جشنواره پانزدهم با محوریت «ایثار و شهادت» برگزار شود.

 

وی یادآور شد: تلاش داریم علاوه برمنتخین بخش ویژه با عنوان انتخاب يك حديث از امام رضا (علیه‌السلام) با موضوع «ایثار و شهادت»، از خانواده‌های معظم شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی دل نوشته‌ای به امام رضا (علیه‌السلام) تکریم و تجلیل به عمل آید.

 

به گزارش شبستان، فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی mazandaran.shamstoos.ir و portal.shamstoos.hr انجام می‌شود؛ و علاقه‌مندان به شرکت در اين جشنواره در صورت عدم دسترسی به ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق سایت جشنواره می‌توانند اثر خود را از طریق پیام‌رسان واتساپ به شماره 09381942133 ارسال نمايند.

 

کد خبر 943546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha