نظارت بر عملکرد بهداشتی ادارات و صنوف  باید بیشتر شود

موسوی گفت: با توجه به اقدامات بسیاری که در مقابله با ویروس کرونا در آبادان انجام شده، اما باز هم آمار مبتلایان بالاست که نشان می‌دهد نظارت بر عملکردهای ادارات و صنوف ضعیف است که باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین‌العابدین موسوی» امروز (یکشنبه 8 تیر) در نشست ستاد اجرایی مبارزه با کرونا که در فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد اظهار کرد: باید پاسخگوی سوالات در خصوص اقدامات انجام شده یا نشده، بررسی برخی موارد و انعکاس آنها به مردم باشیم و نباید فکر کنیم که همه چیز تمام شده چرا که هنوز در بحران ویروس کرونا به‌سر می‌بریم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: شاخص پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری اقتصا می‌کند که وقتی موضوعی به مسئول مربوطه اطلاع داده می‌شود وی بدون ابراز نارضایتی، دستور بررسی موضوع را بدهد و اگر ضعفی بود برطرف و در صورت نیاز به همکاری از این توان استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها گفته شود در غیر این صورت ممکن است سبب سردرگمی مردم شود اضافه کرد: به رغم تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده، به نظر می‌رسد که باید اقدامات جدی‌تری را انجام دهیم؛ آبادان اکنون جایگاه خوبی در شیوع ویروس کرونا ندارد که امیدواریم با تلاش یکدیگر بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم.

 

موسوی تصریح کرد: البته وضعیت آبادان نسبت به هفته گذشته بهتر شده اما هشدارها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان باقی است.

 

وی به سیاست‌های تقسیم‌بندی شده دولت در بحث درمان کرونا در سطح ملی، استانی و شهرستانی اشاره کرد و اذعان داشت: سیاست‌هایی سطح شهرستانی منبعث از مشکلات مطرح شده‌ای است که از سوی فرماندار و ریاست دانشکده عنوان می‌شود.

 

فرماندار ویژه آبادان عنوان کرد: مسائل و مشکلات آبادان را بر اساس اطلاعات موجود به استان انتقال می‌دهیم و خوشبختانه تمام موارد مطرح شده و آن دسته از مسائل و مشکلاتی که حل نشده باقی مانده‌اند به سبب نبود نگاه جدی برای رفع آنهاست؛ مصوبات لازم‌الاجرا هستند و اگر ضعفی در کار باشد،  باید پاسخگو باشد.

 

وی ابراز کرد: بیمارستان‌های امام خمینی (نفت) و 17 شهریور (تامین اجتماعی) برای پذیرش بیماران کرونایی به ظرفیت بیمارستان طالقانی اضافه می‌شوند و این یک ضرورت است؛ هر آنچه از امکانات نظام و دولت برای مردم در یک شهر است بایستی امکان بهره‌وری از آنها برای مردم وجود داشته باشد و چیزی تحت عنوان خصوصی وجود ندارد.

 

موسوی با انتقاد از بیمارستان‌ها در خصوص دریافت وجه از بیماران کرونایی خاطر نشان کرد: وقتی دولت می‌گوید بیمار کرونایی هزینه نپردازد چرا از بیمار هزینه دریافت می‌شود؟ چرا در اجرای دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا به کندی پیش می‌روید؟ وقتی فردی برای بنزین زدن به جایگاه وارد می‌شود متصدی دستگاه نباید به راننده اجازه دهد که نازل را برداشته و بنزین بزند، او خودش باید این کار را انجام دهد و برای انگیزه بیشتر جایگاه‌‌دار باید به عنوان کارفرما یک دستمزدی را بابت انجام این کار برای کارگر مربوطه در نظر بگیرد.

 

فرماندار ویژه آبادان خطاب به مدیران شهری بیان کرد: شما هیچ منتی بر مردم ندارید شما عرضه‌کننده خدمات هستید، به نظر می‌رسد در این مسیر ستاد کرونا شهرستان نیز ضعیف عمل می‌کند که واحد حقوقی فرمانداری باید با متخلفان برخورد کند.

 

وی با اشاره به اینکه کرونا یک جنگ است و در این جنگ باید انواع تاکتیک‌ها به‌کار گرفته شود ادامه داد: آبادان اکنون درگیر این جنگ و گرفتار مشکلات است. باید سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و دیگر فروشگاه‌های مشابه وادار به عرضه دستکش به خریداران شوند

 

موسوی گفت: در حال حاضر 200 نفر در ستاد کرونا شهرستان فعالیت دارند و طرح‌هایی که در آبادان در حال اجرا داریم در هیچ کجا انجام نمی‌شود، اما باز با مشکل مواجه هستیم و این بدان معناست که کار نظارت به درستی انجام نمی‌شود؛ باید آن دسته از کسبه‌ای که تخلف می‌کنند، تعطیل شوند، متاسفانه برخی ادارات نه برای ارباب رجوع و نه برای کارکنان خودشان خدماتی همچون توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی ارائه نمی‌دهند.

 

وی خطاب به شهردار آبادان عنوان کرد: نباید از افراد مبتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا مبلغی دریافت شود و اگر به دلایلی نیاز به انجام این‌کار باشد با ما مطرح کنید تا موضوع را حل کنیم؛ حل مشکل با دولت است و باید جوابگو باشیم. از شهرداری تقاضا کردیم که برای 2 ماه هزینه‌ای از خانواده متوفیان نگیرند این کار می‌تواند به لحاظ روحی و روانی به مردم کمک کند.

 

فرماندار آبادان از رایزنی برای راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان صحرایی امام علی (ع) آبادان خبر داد و اظهار داشت: اگر این کار انجام شود آبادان برای همیشه از بیماران عفونی رها می‌شود چرا که این بیماران می‌توانند پس از گذراندن دوره نقاهتشان در این بیمارستان که در حومه شهر واقع شده پس از بهبودی به خانه‌هایشان بازگردند.

 

وی با بیان اینکه پذیرفتنی نیست اگر بگوئید فرد کرونایی باید یک نفر همراه داشته باشد اضافه کرد: در ترخیص فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا به هیچ‌وجه اموات به دست خانواده‌ها سپرده نشوند؛ فوتی‌ها باید توسط تیمی متشکل از مرکز بهداشت، شهرداری، مجموعه آرامستان خضر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن شوند.

 

موسوی به تصمیم‌گیری در خصوص آبادان در ستاد مبارزه با کرونا استان اشاره کرد و یاد آور شد: امروز قرار است در ستاد مبارزه با کرونا خوزستان در مورد آبادان تصمیم‌گیری و وضعیت جدیدی نیز برای استان مصوب شود که باید تمهیداتی برای کم شدن میزان ترددهای مردمی در پاساژها و بازارهای مسقف اندیشیده شود.

 

وی ابراز کرد: در شرایط قرمز کرونایی منطقه برگزاری هرگونه مراسم اعم از عزا و عروسی که به سلامت جامعه آسیب وارد کند، ممنوع است، لذا اگر چنین مواردی مشاهده شود با خانواده فرد متوفی و یا عروسی برخورد قضایی صورت می‌گیرد و برای آنها تشکیل پرونده می‌کنیم.

 

فرماندار آبادان تاکید کرد: همچنین از برگزاری تجمعات مذهبی و برگزاری نمازجمعه و جماعات در سطح حسینیه‌ها و مساجد تا اطلاع ثانوی جلوگیری می‌کنیم، اقتضای وضعیت آبادان چنین است که حتی اگر در سراسر کشور این کار انجام می‌شود نباید در آبادان برگزار شود.

 

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و یا استخر و سینماها و مراکز نمایش تئاتر اجازه فعالیت ندارند و در صورت مشاهده صددرصد پلمپ می‌شوند بیان کرد: کار گندزدایی از سوی شهرداری به خوبی در حال انجام است و باید بر این کار نظارت بهتری داشته و مناطق بیشتری تحت پوشش قرار گیرد.

 

موسوی عنوان کرد: باید به وضعیت نخاله‌ها و مبلمان شهری و کانال‌های روباز توجه و رسیدگی شود، باز کردن درب منهول‌ها برای هدایت آب‌های سطحی خیانت است، لذا باید کار لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی انجام شود تا در زمستان به مشکل برنخوریم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه تاکسی‌ها مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نمی‌کنند اذعان داشت: باید کار جمع‌آوری ماهی‌فروشان از سرکوچه‌ها با همکاری ناجا و مرکز بهداشت به‌طور جدی دنبال و به انجام برسد؛ جامعه انتظار برخورد با مسئولانی را دارد که کارشان را به خوبی انجام نمی‌دهند.

 

فرماندار آبادان با تاکید بر انجام راستی‌آزمایی‌ها در موضوع نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد کرونا افزود: امکان بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد و من هم به عنوان مدافع این موضوع در جلسه ستاد استانی شرکت می‌کنم.

 

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت معیشتی مبتلایان و خانواده‌های آنان را مدنظر داریم اظهار کرد: روز گذشته نیز بسته‌های معیشتی میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد؛ سیاست ما اجرای دستورالعمل 16 ماده‌ای بوده که تنها در این شهرستان در حال اجرا است و امید.اریم نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

کد خبر 943659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha