برنامه‌ریزی جهت کنترل قیمت ‌اجاره‌بهای مسکن در دزفول 

فرهمندپور از نظارت ویژه بر کنترل افزایش اجاره بهای مسکن در دزفول خبر داد و گفت: طبق قانون موجر اجاره ندارد به‌دلیل افزایش بالای ۱۵ درصدی اجاره‌بها مستاجر را مجبور به تخلیه منزل کند.

«علی فرهمندپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: با توجه به افزایش نامتعارف قیمت اجاره‌بهای اکثر شهروندان به‌ویژه اقشار کم‌درآمد با مشکلاتی در این زمینه مواجهه شدند.

 

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: با توجه به اینکه دولت مصوب کرده افزایش اجاره‌بها در شهرهایی مانند دزفول ۱۵ درصد است لذا جلسه‌ای با اعضای اتحادیه مشاورین املاک دزفول جهت کنترل قیمت اجاره‌بها برگزار و مقرر شد بر اساس همان ۱۵ درصد قراردادها تنظیم و از عقد قراردادهای نامتعارف جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه طبق قانون موجر اجاره ندارد به‌دلیل افزایش بالای ۱۵ درصدی اجاره‌بها مستاجر را مجبور به تخلیه منزل کند ادامه داد: تمام قراردادهایی که قبل از این تاریخ با ارقام نامتعارف نسبت به سال قبل عقد شده‌اند نیز باید اصلاح و به نرخ همان افزایش ۱۵ درصدی بازگردند.

 

فرهمندپور اضافه کرد: با توجه به اینکه قراردادها در مشاورین املاک ثبت و دارای کد رهگیری هستند به راحتی قابل شناسایی و پیگیری بوده و شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به اداره مسکن و شهرسازی دزفول اطلاع دهند تا پس از بررسی در صورت تخلف، با متخلفان در این خصوص برخورد شود.

 

وی در پایان یاد آور شد: طی روزهای آینده سامانه تلفنی نیز جهت گزارش تخلفات حوزه اجاره‌بهای مسکن اعلام تا شهروندان از طریق این شماره تلفن تخلفات احتمالی در این خصوص را سریعا اطلاع‌رسانی کنند و در این خصوص کارگروه نظارتی نیز از سوی فرمانداری تعیین شده است.

 

کد خبر 943932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha