خلق اثر در هنر سرامیک متاثر از نگاه های متفاوت و گسترده است

عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه سرامیک گفت: با آنکه تعداد هنرمندان حوزه سرامیک محدود است، اما برای خلق اثر نگاه ها متفاوت و گسترده است و این کمک می کند به هنرمند که کنش و واکنش و تخصص خود را در این متریال به منصه ظهور برساند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران پیش از ظهر امروز دوشنبه 9 تیرماه با حضور هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی، هیربد همت آزاد دبیر این دوسالانه، منیژه آرمین، فرزاد فرجی  در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای مراسم پوستر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران اثر فرهود با حضور هادی مظفری، منیژه آرمین و هیربد همت‌آزاد بر صحنه رونمایی شد.

در ابتدای این نشست «فرزاد فرجی»، رئیس پیشین انجمن هنرمندان سرامیک ایران درباره عنوان یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران توضیح داد: دوسالانه ها رویدادی هستند که آخرین دستاورد فعالیت هنری و تخصص خود را ارایه می کند.

 وی درباره وقفه در برگزاری دوسالانه ها و بویژه دوسالانه سرامیک اظهار کرد:  اگر بخواهیم این 9 سال وقفه را در حوزه سرامیک بررسی کنیم با رویدادها و نگاه های جدید مواجه می شوید که در نگاه تخصصی قابل بررسی و نقد هستند. با کمک آقای همت آزاد و تلاش هیئت مدیره قبلی و نمایشگاه انبساط در این دوسالانه تلاش را بر این گذاشتیم که عنوان را بر این بگذاریم که تمام این جریان ها توسط کسانی که به صورت فردی و جمعی فعالیت می کنند، مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پیشین انجمن هنرمندان سرامیک ایران با اشاره به وضعیت جامعه سرامیک و تعداد محدود هنرمندان سرامیست گفت:   درست است که تعداد هنرمندان به لحاظ کمی محدود است اما در جهت خلق اثر نگاه ها متفاوت و گسترده است و این کمک می کند به هنرمند که کنش و واکنش و تخصص خود را در این متریال به منصه ظهور برساند.

وی با اشاره به تفاوت اثر  سرامیکی با مجسمه  گفت: سرامیک متریالی است که بیشتر تاریخ بلندی دارد و انسان خواسته و ناخواسته در دوره های مختلف برای رفع نیازهای خود از آن استفاده کرده است، حتی در نگاه اولیه این متریال به خاطر برخوردی که با خودش داشته، پاسخگوی نیاز هنرمند بوده است. سرامیک از هوا فضا، پزشکی و .... نقش بازی می کند، سرامیک بواسطه خاصیت شکل پذیری و ماده پذیری اش در فضای هنری به هنرمند این امکان را می دهد که به حس نیاز بهره از آن را ببرد خواه رفتار مجسمه سازانه  و خواه نقاشانه باشد.

 

کد خبر 944059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha