طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستانه فهما هوشمندانه برنامه ریزی شده است

خودآموز با بیان اینکه هر کدام از شهرستان های استان در بخش ها و فعالیت های مختلفی دارای مزیت هایی هستند، گفت: فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد در سطح استان بومی سازی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۰ تیر) در  نشست ستاد اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اظهار کرد: با توجه به تصویب اساسنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ساماندهی بانک اطلاعاتی کانون های مساجد، این آمادگی در سطح کانون مساجد فراهم شده که این  کانون ها در شرایط  شیوع کرونا در بحث فضای مجازی فعال تر شده و  فعالیت های خود را در بستر فضای مجازی انجام دهند.

 

« عمران خودآموز»  تصریح کرد: هر کدام از شهرستان های استان در بخش ها و فعالیت های مختلفی دارای مزیت هایی هستند که می توان بر اساس مزیت های نسبی که در هر شهرستان و منطقه وجود دارد محوریت برنامه های اوقات فراغت در آن شهرستان مشخص شود و  هر کدام از شهرستان ها محور یکی از برنامه های اوقات فراغت در سطح استان قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه هر کدام از شهرستان ها محور یک فعالیت و برنامه قرار گیرد، ابراز کرد: این قطب بندی ها بر اساس مزیت هایی که هر شهرستان دارد برنامه ریزی شود  و در هر شهرستان یک کانون به عنوان کانون معین محور قرار گیرد که بتوانیم به صورت هدفمند به نتیجه برسیم و در بحث غنی سازی اوقات فراغت استراتژی داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد در سطح استان بومی سازی و فعالیت ها در مسجد انجام شود و این فعالیت ها در فضای مجازی به اشتراک گذاشته که این فعالیت ها همه گیر و اطلاع رسانی گردد.

 


خودآمور با بیان اینکه بچه های مسجد به طور قطع خلاق و نوآور هستند، ابراز کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستانه فهما هوشیارانه و خلاقانه طراحی شده است و می توان در ۲ حوزه فرهنگی و هنری شاهد نوآوری بچه های مسجد در سطح استان باشیم و امیداوریم که هر چه بیشتر در ایام تابستان سال جاری که خانواده ها درگیر بیماری کرونا هستند، مساجد به فضایی  تقویت روحیه و بنیه دینی نوجوانان و کودکان تبدیل شده و زمینه مناسب آموزش و غنی سازی اوقات این عزیزان در مساجد فراهم گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: امید است با برنامه ریزی انجام شده در زمینه های مختلف غنی سازی اوقات فراغت کانون های مساجد، شاهد فعالیت های مستمر این کانون ها در بحث مبارزه به بیماری کرونا و همچنین غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان به ویژه با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشیم.

 

کد خبر 944242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha