بارگذاری آثار دهه کرامتی دانش ‌آموزان در شبکه شاد

مسیب زاده گفت:آثار دانش آموزان که به صورت دکلمه، شعر و سرود در قالب ویدیو کلیپ و متناسب با دهه کرامت است پس از بررسی و تایید در شبکه شاد بارگذاری می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، وزارت آموزش و پرورش با 14 میلیون دانش آموز و یک میلیون فرهنگی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین وزارت خانه ها در جامعه است. وزارت آموزش و پرورش تاثیر زیادی در  تامین نیروی انسانی کارآمد، مومن و متعهد برای جامعه دارد.

 

این وزارت خانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با 40 میلیون نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده آن ها در ارتباط است از همین رو می تواند تاثیرگذاری زیادی در مباحث مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی، اقتصادی و سیاسی داشته باشد لذا باید برنامه های مختلفی نیز در همه عرصه ها برای جامعه هدف خود داشته باشد.

 

در این روزها که در دهه مبارک کرامت به مناسبت ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و ولادت ثامن الائمه (علیه السلام) و بزرگداشت حضرت شاه چراغ (ع)  قرار داریم و به دلیل بزرگی و سخا ائمه اطهار برنامه های مختلف مذهبی و معنوی برگزار می شود به همین دلیل با «محمد رضا مسیب زاده» مدیرکل قرآن، عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه هایی که برای این دهه اجرا می کنند به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

 

آیا مصادف شدن دهه کرامت با تابستان خللی در اجرای برنامه های مناسبتی به وجود آورده است؟

دهه کرامت در ماه ذی‌القعده ویژه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، بزرگداشت حضرت شاه چراغ (ع) و ولادت حضرت امام رضا (ع) ولی نعمت ما ایرانیان برگزار می شود. این دهه خاص چنددهی است که با تابستان  و تعطیلی مدارس مصادف شده است اما آموزش وپرورش یکی از پایه های اساسی برای برگزاری برنامه ها ویژه این دهه است.

 

چراکه با طیف وسیعی از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان رو به رو هستیم و 40 میلیون نفر  با آموزش وپرورش در ارتباط هستند که نیاز است این فعالیت ها را دنبال کنیم.

 

درباره فعالیت هایی که اداره کل قرآن، عترت و نماز دارد بیشتر توضیح دهید؟

در این دهه آغاز جشن ها و گفتگو های داخلی و خارجی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شود. دانش آموزان آثار مختلفی در زمینه شعر، دکلمه و سرود را در قالب کلیپ به مناسبت دهه کرامت برای ما ارسال می کنند که با دیدن این آثار  واقعا منقلب می شویم که دانش آموزان با سنین پایین و امکانات پایین می توانند، کلیپ های مذهبی خوبی متناسب با این دهه بسازند و ارسال کنند.

شبکه شاد یک شبکه بسیار خوبی در حوزه پرورشی و قرآن، عترت و نماز است، محتواهای مختلف متناسب با دهه کرامت در این شبکه بارگذاری می شود. دانش آموزان بر اساس ادمینی که در شبکه شاد تعریف شده است آثار خود را به استان ها  ارسال می کنند و استان ها هم این آثار را برای ما ارسال و ما نیز  پس از بررسی ها این آثار را در شبکه شاد بارگذاری می کنیم.

 

آیا دانش آموزان زیارت آنلاین از حرم مقدس امام رضا(ع) دارند؟

بر اساس لینک هایی که آستان قدس رضویی داده است دانش آموزان به صورت آنلاین می توانند از حرم  امام رضا (ع) زیارت کنند.

 

درباره تاثیر دهه کرامت بر دانش آموزان نیز توضیح دهید؟

این دهه بهانه ای است که دانش آموزان خود را با آموزه های دینی و شناختن سبک زندگی ائمه اطهار آشنا کنند. کلیپ های ارسالی از دانش آموزان نشان می دهد که دانش آموزان خود را با آموزه های ارزشمند ائمه اطهار عجین و همراه کرده اند.

 

باتوجه به اینکه با شرایط کرونایی رو به رو هستیم مسابقات قرآن، عترت و نماز که هر سال در تابستان برگزار می شد وضعیتش امسال چگونه است؟

امسال مسابقات قرآن عترت و نماز به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می شود. میزبان برگزاری این مسابقات همانند سال های گذشته مشهد مقدس است که بخش پژوهشی و فرهنگیان را اجرا می کند و شهرستان های استان تهران هم  بخش آوایی را برعهده دارند.

برگزیدگان مرحله مقدماتی در تیرماه، کشوری در مرداد ماه و اعلام نتایج نهایی و  آیین اختتامیه در شهریورماه به صورت مجازی و از طریق پخش زنده از سوی صدا و سیما برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 944454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha