از تنزل جایگاه تعاون روستایی تا از بین رفتن بازار زرشک خراسان جنوبی

ضیائیان احمدی در این دیدار گفت: بازار اصلی زرشک در استان از بین رفته و چشم روستاییان به سمت تعاون روستایی است و ما هم اعتبار تملکی نداریم که بتوانیم از آنان حمایت کنیم؛ درخواست داریم که تعاون روستایی را به جایگاه اصلی آن بازگردانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید ضیائیان احمدی» عصر امروز (10 تیر) در دیدار با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در خراسان جنوبی 10 تشکل وابسته به تعاون روستایی داریم.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 170 هزار خانوار را تحت پوشش داریم، افزود: در سه حوزه حمایتی، هدایتی و نظارتی فعالیت می کنیم و اگر تعاون روستایی به جایگاه اصلی خود می رسید قطعا ما می توانستیم تمام برنامه ها و مصوبات خود را برای یک فرد روستایی از بدو تولد تا زمان فوتش اجرا می کردیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در سال های اخیر تعاون روستایی جایگاه اصلی خود را از دست داده است و از نظر کارشناسان تنها راه پیشرفت و توسعه روستاها این است که سازمان تعاون روستایی به جایگاه اصلی خود باز گردد.

 

ضیائیان احمدی با اشاره به بحث مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی گفت: در این راستا ما توانستیم قبل از عید نوروز امسال همه مطالبات را پرداخت کنیم در حالی که هنوز خراسان رضوی تنها 50 درصد از مطالبات زعفران کاران خود را پرداخت کرده است.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در خصوص محصولات استراتژیک استان اقدامات خوبی انجام داده ایم، افزود: سال گذشته صادرات زرشک از استان داشتیم و هر چند در زمینه برگشت پول آن با مشکلاتی مواجه شدیم.

 

وی با توجه به اینکه 19 سهام زراعی در کشور وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد هفت سهام زراعی در خراسان جنوبی وجود دارد که 2 سهام زراعی در خضری و اسلام آباد از قدمت بالایی برخوردار هستند و سهام زراعی های استان حرفی برای گفتن در کشور دارند.

 

ضیائیان احمدی در ادامه اظهار کرد: بحث به روز شدن قوانین یکی از مهم ترین مشکلات ما در بحث سهام زراعی است؛ متاسفانه هنگام به روزرسانی کردن قوانین این بخش مسئولان به میدان نیامدند تا با مشکلات و موانع آن آشنا شوند و درخواست داریم که در این زمینه تجدید نظری صورت بگیرد.

 

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص بحث تنظیم بازار گفت: بحث تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به ما واگذار کرده اند اما از طرف دیگر اختیارات ما را گرفته اند و هر جا که مشکلی پیش می آید به ما می گویند که باید ورود پیدا کنید.

 

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه خرید گندم مشکلاتی داریم، در ادامه گلایه کرد: ما صفر تا صد خرید گندم را در استان انجام می دهیم اما متاسفانه هیچ دخالت قانونی و جایگاهی در این زمینه نداریم و از لحاظ قانونی در این راستا خلاهایی وجود دارد.

 

ضیائیان احمدی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار اصلی زرشک در استان از بین رفته است، افزود: چشم روستاییان به سمت تعاون روستایی است و ما هم اعتبار تملکی نداریم که بتوانیم از آنان حمایت کنیم.

کد خبر 944551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha