فعالیت ۵۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور/ جوانان خلاق و نوآور حمایت شوند

ستاری با بیان اینکه حل مشکلات هر منطقه و استانی با بومی‌سازی دانش فراهم می‌شود گفت: همه ما در مقابل جوانان فعال و نوآور کشور مسئول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سورنا ستاری» امروز (سه شنبه، ۱۰ تیر) در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گیلان در سالن اجتماعات استانداری اظهارکرد: توسعه دانش بنیان با توجه به ظرفیت های داخلی مهیا می‌شود.


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان‌ اینکه نگاه به خارج از محدوده مرزی این امر را میسر نمی‌کند گفت: در مرحله نخست توسعه در عرصه‌های مختلف با اتکا به نیروها و ظرفیت‌های داخلی محقق می‌شود و بعد از آن بایستی از ارتباطات خارجی بهره گرفت.

 
وی اذعان کرد: یک خارجی هرگز نمی تواند توسعه برای استان یا کشور را رقم بزند.

 
ستاری با تاکید بر اینکه نگاه به توسعه دانش بنیان باید تغییر کند افزود: ارتقا آموزش و تحصیلات عالی در کشور با هدف حل مشکلات است اگر غیر از این باشد موفق نخواهیم بود.


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه نتیجه هزینه در آموزش و پژوهش باید در اقتصاد دیده شود تصریح کرد: مفاهیم باید در حوزه آموزش و دیگر حوزه‌های پژوهشی تغییر کنند.

 

وی تاکید کرد: حل مشکلات هر منطقه و استانی با بومی‌سازی دانش فراهم می‌شود.


ستاری با تاکید براینکه با جذب جوانان در ادارات زمینه نوآوری و ابتکار در جامعه کاهش می‌یابد گفت: کارآفرینی باید اساس برنامه آموزشی باشد.‌

 

وی اظهار کرد: تمام دولت‌ها وظیفه دارند در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنند و تجربه نشان داده در پژوهش با هزینه دولت، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در نوآوری و فناوری بایستی از بخش خصوصی بهره گرفته شود افزود: با بهره گیری از بخش خصوصی در این حوزه، محصول کیفی حاصل می‌شود.‌


وی جلوگیری از مهاجرت جوانان استان را در گرو ایجاد محیط مناسب کسب و کار و حمایت از ایده‌های نوین و تاسیس شرکت‌های فناورانه دانست و بیان کرد: وجود شرکت‌های دانش بنیان و جذب جوانان نخبه در این شرکت ها از جمله افتخارهای استان گیلان است.


ستاری با تاکید بر اینکه توسعه پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: سیستم‌های پارک به گونه‌ای طراحی شود تا همه هموطنان بتوانند از امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری آن در هر شرایطی بهره گیرند.‌


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به بحران کرونا ویروس در کشور اشاره و اذعان کرد: با وجود جوانان پویا و خلاق در این حوزه توانستیم تا حدی کرونا ویروس را در کشور کنترل کنیم.‌

 

 وی با تاکید براینکه ۱۴۰ خدمت در حوزه اکوسیستم پارک و علم فناوری ارایه دادیم گفت: در حال حاضر پنج هزار و ۳۰۰ شرکت فناوری در کشور فعال است که سالانه ارزش افزوده چشم گیری برای کشور دارد.


ستاری با تاکید براینکه به جوانان این مرز و بوم رحم کنید خاطرنشان ساخت: همه ما در مقابل جوانان فعال و نوآور کشور مسئولیم، این جوانان را از هر لحاظ کمک و حمایت کنید تا زمینه اشتغال دیگر جوان‌ها توسط این‌ نخبگان فراهم شود.

کد خبر 944568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha