محدودیت های کرونایی در ۵ شهرستان ایلام اعمال می شود/ ابتلای ۸۰ نفر سیستم بانکی استان به کرونا

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه ضریب ابتلا به کرونا ظرف ۱۰ روز گذشته در استان ایلام بسیار وحشتناک بوده است، گفت: تاکنون در سیستم بانکی استان ۸۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، عصر امروز(۱۰ تیر) در بیست و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: متاسفانه با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و حضور در تجمعات امروز در برخی از شهرستان های استان، آمار تعداد مبتلایان به کرونا به شرایط قرمز رسیده است.

 

«قاسم سلیمانی دشتکی» با ابراز نگرانی از وضعیت شهرستان های استان در زمینه آمار ابتلا به ویروس کرونا، یادآور شد: با رعایت نکردن توصیه ها و پروتکل های بهداشتی امروز از  حالت هشدار در برخی از شهرستان های استان خارج شده ایم و ناچار به اعمال  پروتکل های بهداشتی و  محدودیت ها در این شهرستان ها هستیم.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از شهرستان های استان از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز و  تعدادی هم نزدیک به قرمز هستند، تصریح کرد: امروز طی نامه ای که به ستاد ملی مبارزه به کرونا ارسال شده درخواست اعمال محدودیت ها در  شهرستان های ایلام، دره شهر، ایوان، دهلران و آبدانان را داشته ایم و لازم است مردم این شهرستان ها بیش از گذشته بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند.

 

استاندار ایلام با  بیان اینکه از  هم استانی های عزیز درخواست می شود که از دید و بازدید ها و مراسمات شادی و عزا به خاطر در امان ماندن از خطر مرگ ناشی از کرونا دوری کنند، گفت: ضریب ابتلا به کرونا ظرف ۱۰ روز گذشته در استان بسیار وحشتناک است و به طور میانگین هر روز ۱۵۰ نفر در استان کم جمعیتی چون ایلام مبتلا به کرونا شده است و این چند برابر میانگین ضریب ابتلا در کشور است.

 

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه مسافرت در این شرایط خطرناک کرونایی به هیچ عنوان عقلانی نیست، تصریح کرد: بانیان و مسببان برگزاری اجتماعات و گردهمایی ها بدانند خواسته و یا ناخواسته مسئول به خطر انداختن جان مردم هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه آمار مبتلای کارکنان دستگاه های اجرایی استان به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار بالا رفته  و تاکنون در سیستم بانکی استان ۸۰ نفر  به کرونا مبتلا شده اند، افزود: مدیران ادارات به تمام کارمندان دارای بیماری زمینه ای، افراد مسن، خانم های باردار یا دارای بچه شیرخوار و ضعیف مرخصی بدهند و ادارات تا جایی که امکان دارد امورات مربوطه را از طریق دورکاری انجام دهند تا از تراکم جمعیت در محیط اداری کاسته شود.

 

استاندار ایلام در ادامه از همه ادارات خواست اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای کارکنان خود تهیه و در اختیار آنان قرار دهند و به طور قطع با  افراد و اداراتی که در این خصوص کوتاهی کنند بدون هر گونه ملاحظه ای قاطعانه برخورد خواهد شد.

 

سلیمانی دشتکی در پایان خاطرنشان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی می خواهم که تعداد مبتلایان ادارات را به مدیران و کارکنان اعلام کنند و اگر فردی مبتلا به ویروس کرونا است باید از اقوام، اطرافیان و خانواده آن شخص تست گرفته شود و در صورت داشتن علائم قرنطینه  شوند.

 

کد خبر 944593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha