رشد کمی و کیفی آثار رسانه ای واصله به دبیرخانه مشهود بود

یوسف پور با اشاره به این که رسانه های استان قم به سمت کارهای فاخر و با کیفیت پیش می روند، گفت: در جشنواره پنجم نیز رشد کمی و کیفی آثار رسانه ای واصله به دبیرخانه مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «فخرالدین یوسف پور» عصر امروز(سه شنبه 10تیر) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر استان قم که در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد، با بیان این که در جشنواره ابوذر در استان قم به حول و قوه الهی با مشارکت گسترده عزیزان رسانه ای یک اتفاق زیبایی رقم خورده است، گفت: در حوزه داوری در دو سال گذشته توانستیم با استفاده از داوران غیر بومی و بومی چهره های جوان را وارد کنیم تا خروجی کار مطلوب باشد.

 

رئیس کمیته داوران جشنواره ابوذر استان قم وی افزود: تقدیر و تشکر داشته باشیم از داورانی که لطف کردند و در این مدت با ما همکاری خوبی داشتند؛ اما باید بدانیم که اسم این جشنواره از حضرت ابوذر به عنوان نماد حق طلبی گرفته شده و در این جشنواره تلاش می‌شود تا خبرنگاران و اصحاب رسانه در نقد و نظارت، اطلاع رسانی صادقانه و پیگیری مطالبات مردمی و ارتباط بین افکار خود را نشان بدهند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: در شرایطی جشنواره پنجم به کار خود پایان می دهد که بارقه های امید و انگیزه برای مسیر پیش رو نمایان شده است و داوران پس از بررسی آثار بر این باور بودند که میانگین بخش کیفی آثار ارتقای خوبی داشته است و رشد جریان سازی رسانه ها در پیگیری دغدغه های انقلاب اسلامی در بخش مصاحبه و خبر و تولیدات رسانه ای از جمله شاخص های این جشنواره محسوب می‌شود.

 

یوسف با اشاره به این که امکان نقد بر داوری وجود دارد، گفت: اما حقیقتا تلاش بر این بوده که داوری ها درست و منطبق با اصول حرفه ای انجام بشود، به امید فردایی بهتر برای رسانه ها و مطبوعات استان قم.

 

وی در پایان با بیان این که داوران جشنواره در بخش گزارش انتقاداتی به آثار ارسالی داشتند، گفت: سطح گزارش هایی که امسال ارسال شد نسبت به سال گذشته از نظر کیفی یک مقدار کاهش پیدا کرده و افت داشته است که این مسأله نیازمند رویکرد جدید رسانه ها در بخش گزارش نویسی است.

کد خبر 944607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha