سایه دولت در اقتصاد کم شود

خاتمی به بخشنامه های دست وپاگیر که سبب فرار سرمایه می شود اشاره کرد و خواستار کم شدن سایه دولت از اقتصاد و پرداختن به وظیفه نظارت در این مورد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، «سید مسعود خاتمی» با بیان اینکه شاخص ها و ارقام نشان می دهد که ایران در مقابله با شیوع کرونا موفق عمل کرده است، گفت: مردم در این بیماری سربلند شدند زیرا فشارهای اقتصادی بر مردم است ولی از سفره های خود گذشتند و به یاری قشر آسیب پذیر شتافتند و اصناف نیز با کنترل بازار مانع از صحنه های به وجود آمده در کشورهای غربی شدند.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی حرکت های ضد فساد قوه قضاییه را به عمل جراحی تشبیه کرد و با اظهار تاسف ادامه داد:  تضاد منافع سبب می شود که برخی شرکت ها تعطیل شوند و کالای مشابه ساخت داخل واردات بی رویه داشته باشد و وظیفه مجلس نظارت بر قوه مجریه است و کم کاری مجلس سبب وارد شدن آسیب به اقتصاد می شود.

وی با بیان اینکه کانون های قدرت به مبحث اقتصادی ورود پیدا کردند، تاکید کرد: دولت هرچه بیشتر سایه خود را از اقتصاد کم کند و به نظارت بپردازد بهتر خواهد بود و ضوابط و بخشنامه های دست و پاگیر که در جلوی مردم است، حدف شود تا مردم به راحتی به فعالیت اقتصادی بپردازندو  دولت به وظیفه خود در اقتصاد عمل کند.

خاتمی با یادآوری تقش اصناف در انقلاب اسلامی و تلاش ها برای کمرنگ کردن این نقش در اوایل پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین کرد: جنگ امروز اقتصادی است و دو راهی تسلیم و مقاومت را پیش رو داریم که اگر رویه تسلیم باشد باید رضاخان پس از مشروطه را به یاد بیاوریم و لذا مقاومت با تکیه بر همه امکانات و نیروها وسرمایه داخلی راه مردم است./

کد خبر 944658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha