راه اندازی سینما در فضای فعلی فرهنگسرا پیشنهاد شد

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج گفت: پیشنهاد ما برای راه اندازی سینما، مناسب سازی فضای فرهنگسرای فعلی است تا کاربری سینمایی پیدا کند.

«حسن رضوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با توجه به قرار داشتن فرهنگسرا در محدوده شهر، با ایجاد تغییراتی قابلیت کاربری سینما را می یابد.

 

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج، با اشاره به اینکه ظرفیت فضای فعلی فرهنگسرا 80 صندلی است، بیان کرد: می توان با بهسازی آن بر گنجایش آن افزود.

 

رضوانی برآورد هزینه این تغییرات را هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تجهیز فضا هم با توجه به امضا تفاهم نامه با سینما شهر ایران قابل اجرا است.

 

در سال 94 ساخت مجتمع فرهنگی و هنری فاروج  آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد.

 

در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی چند طرح ناتمام شهرستان برای تخصیص اعتبار از محل سفر پیشنهاد شد که یکی از این طرح ها، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج بود که از این محل، 30میلیارد ریال برای این فضا که سال گذشته بارها زمان بهره برداری از آن پایان سال اعلام شده بود، اختصاص یافت.

 

 این طرح هم مشمول تعطیلی کارگاه های متاثر از شیوع کرونا شد و با فعال شدن دوباره طرح ها، زمان بهره برداری از این طرح در هفته دولت مطرح شده است.

 

مساحت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فاروج 1500 مترمربع با 1050 مترمربع زیربنا است. مساحت كنوني فضاهاي فرهنگي شهرستان فاروج با احتساب مجتمع فرهنگی شهر تیتکانلو  720 مترمربع است و با بهره برداري از مجتمع در حال ساخت فعلی فاروج اين رقم به هزارو 50 متر مربع در مقابل جمعیت 52 هزار نفری فاروج مي رسد.

 

با توجه به راه اندازی سینما در فضای مجتمع فرهنگی در شهر تیتکانلو، مطالبه مردم و هنرمندان تحقق این برنامه در شهر فاروج است.

کد خبر 944669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha