احداث کانال آبرسانی برای تامین امرار معاش ۴۵۰ خانوار در بخش سیمکان

جوکار از اتمام پروژه ساخت کانال آبرسانی شهر «دوزه» بخش سیمکان جهرم خبر داد و گفت: با احداث این کانال مشکل آبرسانی به ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی ۴۵۰ خانوار این منطقه حل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «علی جوکار»، امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر) در جمع خبرنگاران در خصوص اتمام احداث کانال آبرسانی به شهر «دوزه» بخش سیمکان شهرستان جهرم گفت: با تلاش اداره آب و خاک و فنی مهندسی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم توانستیم در سال 99 کانال آبرسانی شهر دوزه سیمکان شهرستان جهرم را به اتمام برسانیم.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم افزود: با استفاده از اعتبارات خسارت سیل با اعتبار یک هزار و 800 میلیون ریال مسیری به طول 155متر مربع با دبی عبوری 500لیتر در ثانیه این کانال به بهره برداری رسیده است.


وی با اشاره به مشکلات ناشی از نبود این کانال بیان کرد: 30درصد آب انتقال یافته از این مسیر قبل از ساخت کانال هدر می رفت که با ساخت این کانال  استفاده بهینه آب را انجام داده ایم.

 

جوکار در پایان خاطرنشان کرد: تعداد 450خانوار از منطقه دوزه که تنها امرار معاششان کشاورزی است با احداث این کانال 500هکتار اراضی کشاورزی خود را تحت پوشش قرار دادند.

کد خبر 944734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha