لزوم گردشگری با محوریت مسجد/ کارکردهای مساجد احیا شود

مهدوی با بیان اینکه گردشگری با محوریت مسجد مورد توجه قرارگیرد گفت: کارکردهای مساجد بایستی احیا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حجت مهدوی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ تیر) در نشست هم‌اندیشی کانون های برتر گیلان در رویداد ملی فهما که در تالار فرهنگی منطقه آزاد انزلی برگز ار شد به جایگاه ارزشمند مسجد اشاره و اظهار داشت: استان گیلان قطب گردشگری کشور است.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه از صدر اسلام، مساجد مورد توجه قرار گرفته و اهمیت خاصی دارند گفت: هر ساله شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور و جهان به گیلان به‌خاطر  برخورداری از طبیعت بکر و زیبا و آب و هوای سالم ومطلوب آن هستیم که ورود این گردشگر موجب تبادلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه گردشگری با محوریت مسجد بایستی مورد توجه قرار گیرد افزود: ما در کشوری زندگی می کنیم که دارای آداب و سنن اصیل ایران اسلامی هستیم.

 


معاون گردشگری منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: باتوجه به دسترسی و ورود فرهنگ‌های مختلف به استان باید رفت و آمدها به مسجد به‌عنوان مکان مقدس و دینی مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد بایستی مورد بازخوانی در احیا کارکردها قرار گیرند گفت: انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شد، رسالت پیغمبر اسلام نیز از مسجد بود و بسیاری از مشکلات و بحران‌ها نیز در مسجد حل می‌شود.

 


مهدوی به ضرورت مطالعه کتاب های مذهبی اشاره کرد و افزود: فقط به مطالعه کتاب های مذهبی از جمله قرآن بسنده نکنید بلکه فهم و درک درستی از این مطالعه داشته باشید. اگر سفرنامه‌های بزرگان را مطالعه کنید نکاتی در مورد مسجد بیان شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از پتانسیل بالای گردشگری و مسجد بهره گرفته شود اظهار کرد: مدیران کانون‌های مساجد سفیران مسجد بوده و در این راستا وظیفه خطیری عهده‌دار هستید.‌

کد خبر 944810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha