لزوم حمایت جدی و مؤثر دولت از اصناف و بازاریان

حجت الاسلام محمدی لائینی به شیوع کرونا و تعطیلی موقت بازار در بازه زمانی مشخص اشاره کرد وگفت: از دولت می خواهیم در شرایط سخت کنونی با بازاریان و اصناف کنار بیاید و با وحدت و تعامل با یکدیگر مشکلات را حل کنند و یار هم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین« محمدباقر محمدی لائینی» امروز(11تیر) در دیدار با رئیس اصناف و اعضای اتحادیه های صنفی استان مازندران گفت: امیدواریم بازار با حفظ وحدت و انسجام بهتر بتواند به مبارزه با مشکلات و به دست آوردن مطالبات پیش برود. اتاق بازرگانی باید آنچنان وحدت و انسجام داشته باشد که سر ریزش به اتحادیه ها و از اتحادیه ها به واحد های صنفی برسد و همه بازاریان یکپارچه و منسجم باشند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران تصریح کرد: بازاریان همواره ارتباط خوبی با دین داشتند. بازاریان همیشه با دین و علما تعامل داشتند و دارند. در واقع بازار مسجد محور بود. الان در شهرهای قدیمی بسیاری از مساجد در بازار بنا شده است و بازاریان حتی با عبا در مساجد حضور پیدا می کردند و همواره در ایام شهادت ها بازار تعطیل بود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از عوامل پیروزی انقلاب و موفقیت حضرت امام خمینی(رحمت ‌الله علیه) همراهی بازاریان بود. هیچ چیزی صدایش مثل صدای بازار نیست. این صدا از هر رسانه ای قویتر است. همان طور که در زمان انقلاب بارها این کار انجام شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بازاریان در ایام کرونا برای تجهیز مراکز درمانی و رزمایش کمک مؤمنانه گام های خوبی برداشتند. اعتقاد دارم که بعد از رسیدن به مقصود نباید یاران خودمان را فراموش بکنیم. ما قطعا زحمات و خدمات شما را فراموش نمی کنیم و در حوزه اجرایی (دارایی، اداره کار و تأمین اجتماعی) خواستار این هستیم که با بازاریان جوانمرد و همراه انقلاب، راه بیایند.

 

وی تأکید کرد: از دولت می خواهیم در شرایط سخت کنونی با بازاریان و اصناف کنار بیاید و با وحدت و تعامل با یکدیگر مشکلات را حل کنند و یار هم باشند. اگر بازریان می خواهند کمک بکنند بهتر است از خودشان شروع بکنند و به بازاریانی که ضعیف تر هستند کمک کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یاد آور شد: باید بازاریان به بازار هم نگاه ارزشی داشته باشند و هم نگاه نظارتی و جلوی گران فروشی و احتکار را خودشان بگیرند. باید اصول بهداشتی با توجه به شیوع ویروس کرونا کاملا رعایت شود. ما قدردان زحمات همه شما هستیم و باید بازاریان برای تحقق شعار سال یعنی «جهش تولید» وارد میدان شوند.

 

کد خبر 944853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha