افشای ماهیت واقعی آمریکا و غرب از وظایف همه ملت‌ها است

حجت‌الاسلام مهدوی روز ۱۲ تیر را روز ملی کنار زدن پرده‌های سیاست‌های فریبکارانه آمریکا و نظام سلطه و نشان دادن چهره واقعی غرب در پشت شعارهای فریب دهنده حقوق بشر و آزادی دانست و گفت: افشای ماهیت واقعی آمریکا و غرب از وظایف همه ملت‌ها است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص هفته افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: ۱۲ تیرماه مصادف با سالروز حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرباس جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس است که این جنایت در حالی رخ داد که هواپیما در دالان هوایی مخصوص خود حرکت می‌کرد و ناو آمریکا به ادعای واهی که این هواپیما یک هواپیما f۱۴ است، آن را مورد هدف قرار داد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با اشاره به اینکه ۲۹۰ نفر از سرنشینان این هواپیما به شهادت رسیدند افزود: بعد از روشن شدن این جنایت و شناسایی دقیق محل سقوط هواپیمای مسافربری، ادعای دروغ آمریکا ثابت و جنایتی دیگر بر جنایت‌های آن افزوده شد.

 

وی اذعان داشت: جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدام غیرانسانی ناو آمریکایی وینسنس را طی نامه‌ای به شورای امنیت ارائه داد و خواستار تشکیل جلسه فوری این شورا شد اما متاسفانه شورای امنیت در این زمینه بدون محکوم کردن کشور آمریکا، فقط اظهار تاسف کرد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از آن علاوه بر شورای امنیت، شکایت خود را به شورای ایکائو ارائه کرد که این شورا هم از مسائل سیاسی دور نماند و به‌جای اینکه این سازمان بررسی فنی را ارائه کند و به محکومیت آمریکا بپردازد، فقط اظهار تاسف و تسلیت به بازماندگان این جنایت ناجوانمردانه کرد.

 

وی عنوان کرد: پس از این، آمریکا نه تنها خدمه ناو جنگی را مورد پیگرد قانونی قرار نداد بلکه فرمانده این ناو در پایان خدمت ظالمانه خود، به‌دلیل هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران مدال دریافت کرد که این نشان دهنده خوی استکبار و تجاوزگری کشور آمریکا است.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه به‌دلیل این جنایت آمریکا، دوازدهم تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده اضافه کرد: دنیای غرب و رژیم استکباری آمریکا از بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند که باید بیش از پیش به افشای جنایات آنها پرداخته شود.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه اگر آمریکا مسائلی را به‌عنوان آزادی و دفاع از حقوق بشر مطرح می‌کند برای سوء استفاده و سلب آزادی از ادیان و گروه‌های دیگر است ادامه داد: این رژیم جنایتکار از لفظ حقوق بشر تا جایی استفاده می‌کند که به سیاست‌های استکباری او آسیبی نرسد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی ابراز کرد: نامگذاری روز و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی باید موجب شود تا مردم کشورهای اسلامی و دیگر جهانیان بر مسئله حقوق بشر آمریکایی تمرکز بیشتری داشته باشند و با توجه به ساختار سیاسی آمریکا و سیاست‌های کاخ سفید، به این پی ببرند که آنها به دنبال اهداف شوم خود هستند.

 

وی روز ۱۲ تیر را روز ملی کنار زدن پرده‌های سیاست‌های فریبکارانه آمریکا و نظام سلطه و نشان دادن چهره واقعی غرب در پشت شعارهای فریب دهنده حقوق بشر و آزادی دانست و بیان کرد: افشای ماهیت واقعی آمریکا و غرب از وظایف همه ملت‌ها است.

 

امام جمعه موقت اندیمشک تاکید: گذر زمان و تحولاتی که اخیرا در سطح جهان به ویژه در کشور آمریکا شاهد هستیم، به افشای ماهیت شیطانی رژیم آمریکا کمک می‌کند و آشکار می‌شود که نظام سلطه و ماهیت استکباری غرب خودبرتربینی و سیاست شیطانی است و در تفکر آنها نه تنها حقوق انسان‌ها و حقوق بشر جایگاهی ندارد بلکه موجودیت انسان هم از ارزش واقعی خود برخوردار نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ جنایت‌های آمریکا در جنگ‌های متجاوزانه به کشورهایی همچون افغانستان و عراق به اثبات رسیده که این کشور با صرف بیش از هفت‌هزار میلیارد دلار در این جنگ‌ها بازنده بوده و بیانگر این است که منافع حاکمان کاخ سفید بر هر موضوعی حتی جان مردم آمریکا اولویت و برتری دارد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی افزود: امروزه نه تنها کشورهای فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، کوبا، کره شمالی، افغانستان و ایران قربانی سیاست‌های خودبرتربینانه رژیم آمریکا هستند، بلکه مردم آمریکا از این روحیه سلطه‌گری و خوی نژادپرستی حاکمان کاخ سفید در امان نیستند.

 

وی عنوان کرد: رنگین پوستان بیش از دیگر شهروندان آمریکا، بار سنگین تبعیض نژادی را به دوش می‌کشند تا جایی که در مسئله شیوع ویروس کرونا حدود ۷۰ درصد از فوتی‌ها مربوط به سیاه پوستان است اما جمعیت سیاه پوست فقط ۱۳ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهد.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه رژیم آمریکا با اعمال فشار حداکثری حقوق ملت ایران را نادیده می‌گیرد و با گستاخی تمام در تلاش برای سلب حقوق آنها از جمله حق فناوری هسته‌ای و حق دفاعی است اضافه کرد: هدف آمریکا از اعمال این فشارها، فریب دادن ملت ایران با استفاده از حربه مذاکره است تا ملت نیز با چماق تحریم، دست از حقوق به حق خود بکشند.

 

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه‌های مختلف با تدبیری بسیار شایسته، با حربه مذاکره و چماق تحریم مبارزه کرد اظهار داشت: لازم است همه تلاش‌های مسئولان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های ایران به‌ویژه توانمندی‌های جوانان و ظرفیت‌های استفاده نشده باشد.

 

حجت‌الاسلام مهدوی یاد آور شد: مساجد، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی نقش خطیری را در راستای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای اقشار مختلف جامعه از جمله نسل جوان به جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی و آشنایی مردم با چهره واقعی آمریکا بر عهده دارند.

 

کد خبر 944899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha