چهارمحال و بختیاری با پویش مردمی «به وقت سلام» به استقبال ولادت امام رضا (ع) می‌رود

مظاهری گفت: همزمان با شب ولادت امام رضا (ع) پویش مردمی «به وقت سلام» با قرائت زیارت امام هشتم شیعیان در منازل و مساجد استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محمدرضا مظاهری» امروز (چهارشنبه ۱۱ تیر) در گفتگو زنده تلویزیونی که از صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش شد، اظهار داشت: برای دهه کرامت که از سوم تا 12 تیرماه نامگذاری شده است برنامه‌های متعددی در فضای مجازی و حقیقی استان در نظر گرفته شد که بخشی از این برنامه‌ها با استقبال مردمی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت شورای دهه کرامت در استان، افزود: این شورا با عضویت ۳۷ دستگاه مسئولیت برنامه ریزی برنامه های دهه کرامت را بر عهده دارد که با شعار «خدمت کریمانه و همدلی به رسم اهل بیت (ع)» فعال است.

 

مظاهری دهه کرامت را از برکات نظام دانست و گفت: رویکرد برنامه ها با توجه به شیوع کرونا در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است و برخی برنامه ها حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، مردمی بودن را در راس برنامه های این دهه عنوان کرد و افزود: طرح سفیران کرامت در آغازین روز دهه کرامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان با هدف تکریم مدافعان سلامت و دلجویی از بیمارانی که با اسم معصومه نامگذاری شده بود، برگزار شد.

 

 

مظاهری خاطرنشان کرد: جشن های زیر سایه خورشید، عیادت از بیماران و دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند، طرح سه‌شنبه‌های تکریم در راستای تجلیل از دختران موفق و خانواده های ایثارگر و تجلیل از امامزادگان در روز ولادت حضرت شاهچراغ (ع) از جمله برنامه های این دهه به شمار می رود.

 

وی بابیان اینکه جشن های رضوی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: افتتاح کانون‌های فرهنگی و هنری و کتابخانه ها، تهیه و توزیع کمک های مردمی از دیگر برنامه های حضوری دهه کرامت به شمار می رود.

 

مظاهری تصریح کرد: در فضای مجازی جشنواره مردمی کرامت در سه حوزه کار خود را شروع کرده که پویش فدای دخترم در راستای هویت بخشی به دختران و تکریم جایگاه دختران، مسابقه حدیث کرامت، انتشار وبینارهای آموزشی با حضور اندیشمندان مطرح، جشنواره قصه گویی کودک مسابقه کتابخوانی امام رضا (ع)، عصر شعر رضوی و فاطمی و راه اندازی مسجد مجازی با موضوعات مربوط به تکریم اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی و تولید محتوا در فضای مجازی با مشارکت دستگاه های مسئول از جمله برنامه های مجازی دهه کرامت استان است.

 

کد خبر 944956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha