حقوق بشر آمریکایی، ضد کرامت انسانی است

کریمی با تاکید بر اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و حق و صادقانه است گفت: به تعبیر قرآن کریم حقوق بشر آمریکایی سخن دروغی است که خوب تحریف و زینت داده شده است.

«غلامعلی کریمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص اهمیت و جایگاه حقوق بشر گفت: حقوق بشر اسلامی، حقیقی و صادقانه است و حقوق بشر آمریکایی، حقوق بشر ادعایی و دروغین است.


این کارشناس و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه دو جهان بینی و دو تفکر عمده بر عالم هستی حاکم است افزود: یک جهان‌بینی الهی و جهان بینی توحیدی و یکی جهان بینی مادی مانند ایسم های مختلف مثل لیبرالیسم سکولاریسم که نگاهش سود جویانه، منفعت طلبانه و محدود به همین دنیاست، وجود دارد.


کارشناس و مفسر قرآن کریم ادامه داد: در جهان بینی الهی هر دو بعد انسان در نظر گرفته شده، حقوق بشر در عالی‌ترین مرتبه، ابعاد مادی انسان را هم به عالی‌ترین شکل  دیده است، حتی مسائل جنسی و شهوانی انسان که  خداوند برایش خلق کرده است و جالب است بدانید که در جهان‌بینی الهی، در حقوق بشر اسلامی و الهی و حقوق بشر قرآنی، خداوند برای بهره‌مندی صحیح از لذتهای دنیایی مثل ازدواج، مهرورزی و عشق ورزی زن و شوهر به همدیگر پاداش قرار داده است و همچنین اثر وضعی دنیوی و رزق قرار داده است.


وی با تاکید بر اینکه در دین اسلام ریزترین و جزئی ترین ابعاد نیاز انسان دیده شده است گفت: نه اینکه اسلام مانع لذت جویی انسان است بلکه حقوق بشر باید در چارچوب و در حریم خودش باشد و تجاوز به حقوق دیگران نباشد تا انسان حقیر نشود.


کریمی خاطر نشان کرد: انسان، کریم خلق شده و این حق انسان است که به مقام کرامت برسد به همین جهت تمام امر و نهی های دین، احکام فقهی و مسائل اخلاقی تاکید بر رعایت حقوق انسانی در این راستا قرار دارند تا انسان رشد کند به تعالی برسد.


کریمی با بیان اینکه تفکر توحیدی با وضع حق الناس در غیاب انسان از او دفاع کرده حتی جاییکه انسان حضور نداشته باشد نباید چیزی را بگوید که خوشایند نیست تصریح کرد: حقوق بشر یعنی در آن کرامت انسانی رعایت شود نه فقط انسان مومن، بلکه انسان و بشر در هر کیش و آیینی تکریم شود.


وی با تاکید بر اینکه در تفکر دینی، حقوق بشر حقیقی مبتنی بر حقیقت و حق و صادقانه است گفت: در جهان بینی غربی و حقوق بشر آمریکایی، نگاه به انسان نگاه کاملا سودجویانه و مبتنی بر منافع خودشان است و این چیزی نیست که از دیدگاه اندیشمندان عالم و انسان ها پنهان بماند.


کریمی با اشاره به حقوق بشر آمریکایی که حقوق بشر ادعایی دروغ و اتفاقاً حقوق بشر ضد کرامت انسانی است یادآور شد:  در نقطه مقابل، حقوق بشر اسلامی کاملا حقیقی، انسانی و در جهت کرامت انسانی است همه می دانند که این نوع  آمریکایی حقوق بشر، حقوق بشر دروغین و حقوق بشر اسلامی  صادقانه و حقیقی است اما به جهت اینکه با نظام دینی و تفکر انقلابی مشکل دارند از حقوق بشر به عنوان ابزار استفاده می‌کنند همانطور که در آیه ۱۱۲ سوره انعام می فرماید بعضی حرف ها خوب زینت داده شده اند، مثل حقوق بشر آمریکایی‌ که حرف راستی است که منحرف شده و دروغی است که خوب زینت داده شده و اگر کسی این نوع حقوق بشر را باور کند به تعبیر قرآن کریم در زمره سفیهان عالم هست، حقوق بشری که برای تامین منافع خود، هواپیمای مسافربری را بر فراز خلیج فارس سرنگون می کند و ۳۰۰ انسان بی گناه را می کشد.


وی گفت: اولوالباب و آزاداندیشان کسانی هستند که حقوق بشر اسلامی و حقوق بشر آمریکایی را به خوبی از هم تشخیص می‌دهند و ما وظیفه داریم این دو نوع حقوق بشر را دقیق و عالمانه تبیین کنیم و با قول سدید آن را برای تمام انسان ها بیان کنیم.

 

 

کد خبر 945046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha