جاری شدن عطر حرم آستان قدس رضوی پاداش تلاش مومنانه فعالان مسجد صاحب الزمان(عج)

مهربانی و همدلی در سایه سار مسجد در قالب کار تشکیلاتی منسجم که ایجاد شور و نشاط کند یکی از ثمرات و نتایج باورهای دینی است که در راستای تبیین فرهنگ کرامت در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد دیده می شود.

خبرگزاری شبستان – البرز: قریب چند ماه از شیوع بیماری کرونا نمی گذرد، اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) در فصل دلدادگی و ایمان گردهم آمدند و با همت کانون فرهنگی هنری گل نرگس و پایگاه بسیج یک خیاط خانه در مسجد راه انداختند.

 

چند طلبه، دانشجو، دانش آموز و بسیاری دیگر از مردم پای کار آمدند چرا که وقت جهاد رسیده بود حالا باید دست به دست یکدیگر در تلاشی مومنانه، ماسک می دوختند.

 

تلاش های مومنانه در قالب تشکیلات برگرفته از بلوغ فکری

 

این عزم و تلاش شبانه روز همچنان ادامه پیدا کرد، شب ها و روزها به یکدیگر دوخته شده بودند، گروهی می رفتند و گروهی دیگر می آمدند. چرخ های خیاطی در طول این مدت هرگز بی صدا نشدند و همواره صدای حرکت و کار تشکیلاتی نیروهای فعال مسجد صاحب الزمان (عج) را در دل مسجد طنین انداز می کردند.

 

بزرگترهای مسجد یاد روزهای دوران دفاع مقدس افتاده بودند به خصوص زمانی که مادران برای نیروهای خیاط خانه مسجد چای و تنقلات می آوردند و یا گاهی بساط روضه و نیایش برپا می شد.

 

میان نیروهای مسجدی، رزمندگان دوران دفاع مقدس هم بودند که به یاد دوکوهه بی مقدمه شعرهای انقلابی می خواندند و حال و هوای نیروهای مسجدی را تغییر می دادند.

 

 

حاج مصطفی پیرمرد سالخورده ای است که عصا به دست در حالی که ماسک به چهره زده است گوشه مسجد نشسته است و از دور این قاب همت و تلاش نیروهای مسجدی را مشاهده می کند؛ می گوید: « مسجد درست شبیه روزهای اوائل انقلاب شده است، این همه تکاپو و شادی و تلاش همه یک جا جمع شده اند».

 

دست های لرزان و پیرش را روی عصا جابه جا می کند و دوباره ادامه می دهد: « خوشحال هستم که حضور نوجوانان و جوانان را در مسجد می بینم، حالا آن هایی که همیشه می گفتند مسجد مال ما پیرمردها است بیایند و ببینند که چطور این نوجوان ها و جوان ها دست از کار نمی کشند».

 

مسجد شلوغ تر از روزهای قبل است، همه منتظر هستند. شادی و شعف صورت اکثر جمعیت حاضر در مسجد را گلگون کرده است، بیشتر از همه نوجوان هایی که تا در مسجد می روند و دوباره برمی گردند.

 

انتظار سرفصل همیشگی دل های ایمانی 

 

صدای بانوان از پشت پرده می آید؛ کی می آیند؟!! چرا دیر کردند؟!!! و این در حالی است که چند بیمار ناخوش احوال نیز در مسجد حضور پیدا کرده اند.

 

چشم ها همه منتظر و دل ها همه مشتاق آمدند نوای خوش و رایحه ای دلپذیر از شهر طوس هستند. « محمد مهدی» نوجوانی که صدای خوشی برای مداحی دارد، به ما می گوید: « از وقتی گفتند که می خواهند بیایند آن قدر همه مشتاق شدیم که شب و روز نداریم».

 

بعد در حالی که به یکی از دوستانش سفارش می کند تا سینی دوم چای را میان مهمانان مسجد بچرخاند ادامه می دهد: « مادرم و خواهر با شنیدن این خبر از چند ساعت قبل به مسجد آمده اند، جالب است که به من گفتند این پاداش تلاش تو در این چندماهه در مسجد است».

 

صدای نقاره ها و عطر آمیخته به بوی حرم می آید 

 

کاروان زیر سایه خورشید درست مقابل در مسجد صاحب الزمان (عج) رسید. بچه های مسجد از قبل بساط اسپند، عود و ... را آماده کرده بودند. خادمان حرم امام رضا(ع) در را که باز کردند، اشک ها جاری شد. لباس های خادمان حرم امام رضا(ع) با آن پرچم سبز آستان قدس رضوی، حال و هوای مسجد را تغییر داد.

 

مردم اشک می ریختند و به امام علی بن موسی الرضا(ع) سلام و درود می فرستادند. آن حدیث را از قول امام رضا(ع) به خاطر آوردم، اینکه ما اهل بیت(ع) در دل های هر یک از مردمان آرامگاه داریم

 

سوغات های متبرک حرم آستان مقدس رضوی به همت یکی از نیروهای فعال مسجد، میان مردم پخش شد، اشک شوق بود و امید به زیارتی که زائران امام رئوف مدت ها در انتظار آن بودند.

 

 

« ناظم الرعایا» در گفت و گو با ما از اهتمام نیروهای فعال کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) گفت و اینکه بچه های این مسجد با یک بلوغ فکری و معرفتی همواره کار تشکیلاتی و مسجدی را بر هر کار دیگری در اوقات فراغت خود ترجیح می دهند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد صاحب الزمان(عج) مطرح کرد: زمانی که شیوع بیماری کرونا مطرح شد، هر کدام از نیروهای مسجد دست به کاری شدند، عده ای در بحث ضدعفونی کردن معابر و مغازه های محله، عده ای در بحث شناسایی بیماران کرونا در محل و افراد آسیب دیده و عده ای دیگر در خیاط خانه مسجد مشغول شدند.

 

ناظم الرعایا معتقد است که امروز با آمدن کاروان زیر سایه خورشید به مسجد صاحب الزمان(عج) نیروهای مسجد، مزد مدت ها تلاش و همت شبانه روزی خود را گرفتند.

 

بسته های متبرک نبات آستان قدس میان مردم دست به دست می شود. مسجد آذین بندی شده است و مردم محیاء جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) هستند. در این میان حاجت های مردم بر زبان دل جاری می شود و تا زمانی که کاروان زیر سایه خورشید مهمان مسجد صاحب الزمان(عج) است، اشک شوق زیارت آستان مقدس حرم جاری است.

 

گزارش از فاطمه دانایی

 

 

کد خبر 945121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha