امام‌ رضا (ع) متعلق به تمام بشریت است

حجت الاسلام خدایاری گفت: امام رضا(ع) نه تنها متعلق به مسلمانان بلکه به تمام بشریت است این حقیقت را زمانی به وضوح مشاهده می کنیم که جمع کثیری از زایران حرمش را غیر شیعیان از مسلمانان وحتی پاره ای از پیروان‌سایر ادیان تشکیل می دهند.

«حجت الاسلام و المسلمین ناصر خدایاری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: امام رضا(ع) نه تنها متعلق به مسلمانان بلکه به تمام بشریت است این حقیقت را زمانی به وضوح مشاهده می کنیم که جمع کثیری از زایران حرمش را غیر شیعیان از مسلمانان وحتی پاره ای از پیروان‌سایر ادیان تشکیل می دهند.

مدیرکل فرهنگ و‌ ارشاد واسلامی آذربایجان غربی افزود: امام‌ رضا (ع) والاترین خصوصیات انسانی و‌الهی را دارا بود. دانش بی نظیر این امام همام دشمنان را متحیر کرد و‌باعث شد ترفندهای مامون برای رسوا کردن او بی ثمر بماند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) بدان جهت رضا نامیده شد که دوست و‌دشمن بردانش و‌علم او مهر تایید نهاده و به عبارتی رضا به رضا بودنش دادند دانشمندان و‌حتی برخی از افراد مامون همه از دانایی و‌علم بی نظیر او متحیر مانده و درمناظره های صورت گرفته با ایشان همواره طعم شکست را چشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین خدایاری افزود: وجود حرم مطهر امام رضا(ع) نعمت، برکت و‌سرمایه بزرگی برای ملت ایران است و‌این مایه مباهات برای ملت ایران است که حرم ثامن الحج را درخود جای داده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: سبک زندگی ، سیره و‌اخلاق و‌منش حضرت ثامن الحج امام رضا (ع) باید به شکل شایسته تبیین شده و به نسل امروز منتقل شود.

کد خبر 945154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha