حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی از ۱۱ هزار یتیم و فرزندان محسنین

حجت الاسلام شوقی گفت: هم‌اکنون ۱۱ هزار و ۷۶ نفر از ایتام و فرزندان محسنین، تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

«حجت‌الاسلام والمسلمین  جابر شوقی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: هم‌اکنون 11 هزار و 76 نفر از ایتام و فرزندان محسنین، تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

رییس اداره اکرام ایتام کمیته امداد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پنج هزار و 64 نفر از این افراد را ایتام و 6 هزار و 12 نفر را  فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند،  تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال، 160 نفر از فرزندان محسنین زیر چتر حمایتی کمیته امداد آذربایجان‌غربی قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 32 هزار و 845 حامی در آذربایجان‌غربی عهده‌دار سرپرستی از ایتام و فرزندان محسنین بوده که یک‌هزار و 387 نفر از این حامیان در سه ماهه نخست امسال  به خانواده حامیان ایتام و محسنین استان اضافه شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شوقی عنوان کرد: هم‌اکنون سرانه دریافتی هرکدام از ایتام به طور میانگین  413 هزار تومان و سرانه دریافتی هرکدام از فرزندان محسنین به طور متوسط  217 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: خیران می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد در سراسر استان، همچنین با مراجعه به سایت www.ekram.emdad.ir، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۴ و تماس با شماره تلفن های  "۳۳۴۶۰۹۱۹" و "۳۳۴۸۵۳۰۲"  حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در استان را عهده دار شوند.

رییس اداره اکرام ایتام کمیته امداد آذربایجان‌غربی یادآور شد: این نهاد در نظر دارد با ثبت‌نام از حامیان جدید، اخذ مساعدت‌های ویژه  از حامیان در حوزه‌های درمانی، مسکن و جهیزیه و افزایش تعاملات با ارگان‌ها، میزان سرانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین را افزایش دهد.

وی اظهار کرد:افزایش سرانه نقدی دریافتی ایتام و  فرزندان محسنین، اجرای طرح سفیران ایتام، بهره‌گیری از بستر فضای مجازی با توجه به شرایط اقتصادی و کرونایی کشور و نیز تکمیل طرح ملی جذب یک میلیون حامی از اهم اهداف اداره اکرام و ایتام کمیته امداد آذربایجان‌غربی تا پایان امسال است.

 

کد خبر 945164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha