زنگ هشدار شیوع مجدد بیماری کرونا در استان اردبیل نواخته شد

حبیب زاده از نواخته شدن زنگ هشدار شیوع مجدد بیماری کرونا در استان اردبیل خبر داد و گفت: در روزهای آینده با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی استان اردبیل وارد وضعیت قرمز خواهد شد.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: متاسفانه تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی به بیش از 140 بیمار رسیده که نشان از حاد شدن وضعیت در روزهای آینده حکایت می کند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: زنگ هشدار شیوع مجدد بیماری کرونا در استان اردبیل نواخته شد و در روزهای آینده با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی استان اردبیل وارد وضعیت قرمز خواهد شد.

 

این مقام مسئول اذعان داشت: استفاده مداوم از ماسک می تواند ابزار حفاظتی در برابر شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه باشد و شهروندان این مهم را در اولویت قرار دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بخش های که در ماه های گذشته با کم شدن بیماران کرونایی بسته شده بودند طی هفته جاری بازگشایی شده اند و این مسئله نشان از عدم توجه عمومی به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را نشان می دهد.

 

حبیب زاده افزود: کادر درمانی استان اردبیل طی ماه های تلاش زیادی در راستای کاهش مرگ و میر و درمان بیماران کرونایی داشته و حتی از فروردین ماه سال جاری مردم همکاری خوب و مداومی در خصوص جلوگیری از شیوع این بیماری در سطح استان داشته اند و امیدواریم این همراهی همچنان تا پایان شیوع این بیماری ادامه داشته باشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: متاسفانه این بیماری حداقل 2 سال در سطح دنیا ماندگار خواهد بود و امیدواریم مردم استان نیز در ماه های آینده مراعات بیشتری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

 

حبیب زاده عنوان کرد: در مکان های سرپوشیده که ازدحام جمعیت هست و کارکنان ادارات نیز باید در استفاده از ماسک پیشقدم باشند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: پیشگیری بهتر از درمان است و آحاد مردم جامعه باید پیش از ابتلا به بیماری در خصوص رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

کد خبر 945189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha