امام رضا(ع) مساله ولایت فقیه را زنده کردند

تولیت حوزه علمیه نورالاصفیاء گفت: امام رضا(ع) با حدیث مشهور « کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی...» مساله ولایت فقیه را زنده کردند. خداوند به ولی فقیه شرح صدر می‌دهد، امروز شرح صدر رهبرمعظم انقلاب در کل دنیا نظیر ندارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» امروز به مناسبت دهه کرامت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته رهبر معظم انقلاب بیانگر اقدامات مختلف ائمه معصومین(ع) همچون روحی واحد، در موقعیت‌های مختلف است.

 وی افزود: در مقطعی از تاریخ اسلام امیرمومنان امام علی(ع) ۲۵ سال از خلافت کنار گذاشته می‌شوند، اما ایشان خانه نشین نمی‌شوند و در مسائل سیاسی و اقتصادی مسلمانان دخالت سنگین دارند. از نظر اقتصادی قنات ها و نخلستان‌های بزرگ اطراف مدینه ایجاد کردند.

تولیت حوزه علمیه نورالاصفیاء ادامه داد: امروز مسلمان شدن همه ما نتیجه زحمات امیرمومنان امام علی(ع) است که در عرضه اسلام به ایران نقش قابل توجهی داشتند.

حجت‌الاسلام مصلحی بیان کرد: صلح امام حسن مجتبی(ع)‌ و جنگ و شهادت امام حسین(ع) همه در مسیر حرکت امیرمومنان امام علی(ع) و برای زنده نگه داشتن اسلام بود. در ادامه امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) برای زنده نگه داشتن اسلام حرکت فرهنگی و علمی بزرگ راه می‌اندازند.

 وی درباره صحیفه سجادیه امام سجاد(ع) گفت: این کتاب دعا یک دائرةالمعارف بزرگ برای شناخت دین اسلام است.

تولیت حوزه علمیه نورالاصفیاء ابراز کرد: آنچه امروز در غرب به عنوان پیشرفت علمی به رخ ما می‌کشد پیشرفت علمی نیست تکرار علمی است که از دنیای اسلام دزدیدند، آنها کتب زیادی از مسلمانان را دزدیدند و به اروپا و آمریکا منتقل کردند.

حجت‌الاسلام مصلحی با اشاره به دوران امام رضا(ع)، گفت: مامون دانشمندان از ادیان مختلف را در دربار خود جمع می‌کند که در مباحث دینی شبهه ایجاد و آن را به جهان اسلام القا کند اما امام رضا(ع) با شرکت در مناظرات علمی با این دانشمندان نه تنها پاسخ شبهات را می‌دهند بلکه حقانیت اسلام را به همه ثابت می‌کنند.

وی افزود: امروز یهودیان صهیونیست موسسات علمی و پژوهشی در اسرائیل راه انداختند که شیعه را بشناسند.

تولیت حوزه علمیه نورالاصفیاء عنوان کرد: امام رضا(ع) با آن حدیث مشهور « کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها» مساله ولایت فقیه را زنده کردند.

حجت‌الاسلام مصلحی با بیان اینکه هر گاه کسی در جایگاه ولی فقیه قرار گیرد به او شرح صدر می‌دهند، اظهار کرد: امروز شرح صدر رهبرمعظم انقلاب در کل دنیا برای اندیشمندان و دانشمندان مثال زدنی است، سرچشمه‌های حکمت  از دل ایشان بر زبانشان جاری می‌شود.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که آمریکا رو به زوال و نابودی است، خاطرنشان کرد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب عقبه علمی سنگین دارد، اندیشمندان و هیات‌های ‌علمی  آمریکا ۱۴ میلیون مقاله درباره فروپاشی آمریکا نوشتند، امروز شاهدیم که بسیاری از اندیشمندان اروپا و آمریکا به اسلام روی آوردند.

کد خبر 945215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha