الزامی شدن رعایت عفاف و حجاب اسلامی در ادارات و دستگاه های دولتی

سردار ملکی بر الزامی شدن رعایت عفاف و حجاب اسلامی در ادارات و دستگاه های دولتی تاکید کرد و گفت: مدیران حساسیت لازم را نسبت به پوشش و رفتار کارمندان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار «عزیزالله ملکی» امروز(پنج شنبه، ۱۲ تیر) در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان با محوریت راهکارهای گسترش فرهنگ عفاب و حجاب در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه ۲۶ دستگاه در حوزه عفاف و حجاب دخیل هستند که نیروی انتظامی باید آخرین دستگاه باشد گفت: ترویج این فرهنگ نیازمند راهکارهای ایجابی و نه سلبی است.

 

فرمانده نیروی انتظامی گیلان از پلمب ۱۳۰ تالار برگزارکننده جشن‌های نامناسب و مختلط در استان خبر داد و بیان کرد: در برخورد با ناهنجاری‌ها اقدامات مثبتی صورت گرفته است و در این راستا گشت‌های امنیت اخلاقی از یک گشت به ۶ گشت افزایش یافته است.

 

وی اجرای طرح ناظر یک را عاملی موثر در مقابله با بدحجابی دانست که بازخورد مطلوبی داشته است و افزود: موفق شدیم با پشتیبانی مراجع فضایی باندهای فساد را در استان منهدم کنیم.

 

ملکی با اشاره به اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در راستای ترویج عفاف و حجاب در استان اظهارکرد: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی همکاری لازم را جهت ترویج این فرهنگ در ابعاد مختلف ندارند.

 

وی با تاکید بر الزامی شدن رعایت عفاف و حجاب اسلامی در ادارات و دستگاه‌های دولتی اعلام کرد: باید اصلاحات را از ادارات دولتی آغاز کنیم و مدیران حساسیت لازم را نسبت به پوشش و رفتار کارمندان داشته باشند.

 

رییس پلیس گیلان با اشاره به برخورد با سفره خانه‌ها و رستوران‌های متخلف در اجرای موسیقی‌های مبتذل در این اماکن اظهارداشت: باید با بسترهای ناهنجاری در استان برخورد شود که لازمه آن اجرای فعالیت‌های فرهنگی است و نیروی انتظامی با اقدامات سلبی آخرین دستگاه ورود کننده به این عرصه باشد.

 

*جوانان با پوشش اسلامی در محیط های آموزشی و دانشگاهی حاضر شوند.
در ادامه « محمدرضا احمدی » با اشاره به دغدغه‌مندی موجود در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب، انجام این کار فرهنگی را نیازمند الگو دانست و گفت: تا زمانی که دستگاه‌های دولتی و متولیان امر خود رعایت‌کننده عفاف و حجاب نباشند نباید از مردم انتظار رعایت داشت.


نماینده مردم رشت در مجلس به ولنگاری فرهنگی در جامعه اشاره کرد و افزود: متاسفانه حوزه عفاف و حجاب مورد غفلت واقع شده و امروز گرفتار مشکلاتی هستیم که ناشی از همین کم‌توجهی‌هاست.

 

وی تاکید کرد: شهدا رفتند تا عفت و حجاب بماند و ما باید پاسخگوی خون این شهدا باشیم.


احمدی خواستار توجه به رعایت حجاب در دانشگاه ‌ها شد و گفت: جوانان با پوشش اسلامی در محیط های آموزشی و دانشگاهی حاضر شوند.
 

کد خبر 945219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha