‍ آزاد راه اراک-خرم آباد یک تحول برای دسترسی لرستان به محور شمال-جنوب است

اسلامی با اشاره به اینکه پروژه آزاد راه اراک_ خرم آباد در قالب جهش تولید قرار گرفه است، گفت: آزاد راه اراک-خرم آباد یک تحول برای دسترسی لرستان به محور شمال-جنوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد اسلامی» امروز(12 تیر) در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان، با اشاره به کلیات راه و زیرساخت های مربوط به آنف اظهار داشت: پروژه های راهسازی در استان لرستان جزء پروژه های مهم و در قالب جهش تولید قرار گرفته اند.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آزادراه اراک خرم آباد، افزود: این پروژه بخشی از محور شمال به جنوب آزاد راه کشور است که با توجه به بازدید روز گذشته، محور بروجرد خرم آباد تا پایان سال جاری  افتتاح خواهد شد .

 

وی با اشاره به ویژگی‌های این آزاد راه، ادامه داد: این پروژه یکی از برخورداری های ویژه و مهم استان لرستان خواهد بود که یک تحول برای دسترسی لرستان به مرکز کشور خواهد بود که ۲۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و موجب صرفه جویی در سوخت و زمان شده و ایمنی بالایی دارد.

 

اسلامی همچنین این مسیر را اولین آزادراه کشور نامید که کاملاً شش خطه اجرا شده که تونل آن هم ۶ خطه است، ادامه داد: پروژه های بزرگراهی که در اولویت‌های سال جاری قرار گرفته اند.

 

وی با اشاره به برخی از پروژه ها از جمله محور ازنا شازند به سمت اراک که به صورت سنواتی طولانی شده‌اند و ترافیک سنگینی هم دارند، ادامه داد: امسال حدود ۵۰ کیلومتر بزرگراه را تا پایان سال  افتتاح خواهد شد که اولین قطعه در شهریور ماه خواهد بود.

 

اسلامی در خصوص راههای روستایی با اشاره به طرح ابرار، گفت: این طرح برای محرومیت زدایی در مناطق محروم در نظر گرفته شده که بر اساس آن هیچ روستایی تا پایان دولت یازدهم نخواهیم داشت که بالای ۵۰ خانوار جمعیت داشته و فاقد راه آسفالته باشد. وی افزود: اولویت دوم  روستاهایی بالای ۲۰ خانوار خواهند بود.

 

اسلامی با اشاره به تاثیر راه آهن در اقتصاد لرستان، گفت : در این سفر نحوه اتصال شهرهای خرم‌آباد و بروجرد به شبکه ریلی کشور بررسی شده و از محور ازنا به الیگودرز با پیشرفت ۶۰ درصد بازدید بعمل آمده است.

 

وزیر راه و شهرسازی(وزیر معین و جانشین فرماندهی اقتصادی کشور در استان) با اشاره به پروژه های کمربندی برای برخی از شهرهای مختلف از جمله دورود و بروجرد، اظهار کرد: در این زمینه با ستاد اقتصاد مقاومتی صحبت کرده ایم و قرار است با مشارکت استانداری الگوهای سرمایه گذاری خلق کنیم تا با کمترین نیاز به بودجه دولتی بتوان چندین پروژه را مدیریت و برنامه ریزی کرد.

کد خبر 945220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha