قریب ۳۰۰ بار در نمایش هایی درباره امام رضا (ع) نقش بازی کرده ام 

علی محمد رادمنش گفت: در راستای تبیین شخصیت حضرت برای عموم مردم به ویژه قشر جوان نمایشنامه نوشته ام و علاوه بر این تاکنون قریب ۳۰۰ بار در نمایش هایی درباره زندگی امام رضا علیه السلام نقش بازی کرده ام.

«علی محمد رادمنش» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امام رضا علیه السلام دارای ویژگی ها و کرامات بسیاری است و همین امر انگیزه ای شد تا در راستای تبیین شخصیت حضرت برای عموم مردم به ویژه قشر جوان نمایشنامه بنویسم و علاوه بر این تاکنون قریب ۳۰۰ بار در نمایش هایی در مورد زندگی امام رضا علیه السلام نقش بازی کرده ام.

این هنرمند جنوب کرمانی افزود: نمایش آن ۲۳ نفر و زندگی شهید حججی را با حمایت اداره کل حفاظ آثار و نشر دفاع مقدس استان کرمان بعد از شهادت آن شهید تولید کردم.

وی در تشریح نمایش آن ۲۳ نفر، ابراز کرد: نمایش آن ۲۳ نفر یک نمایش تک نفره ای است که به زندگی و شهادت، رشادت و آزادگی نوجوانان ایرانی می پردازد و به طور خاص یکی از این نوجوانان که شخصیت اصلی نمایش است پیش از حضور در جبهه نزد امام رضا علیه السلام رفته و عهد و پیمانی بسته و وقتی که اسیر می شود در کنار سایر بچه ها تصمیم می گیرند در برابر توطئه صدام که می خواهد با آزادی اسرای نوجوان کار تبلیغاتی انجام دهد و بگوید که ایرانی ها بچه های خود را به زور به جنگ می فرستند، بایستند.

رادمنش اضافه کرد: بنابراین متوسل به اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام رضا علیه السلام و حضرت زینب (س) شده و در مقابل صدام مقاومت می کنند تا بگویند که ما رزمنده ایم و خودمان به جبهه آمده ایم، این ایستادگی تبعاتی برای آنها دارد و موجب می شود که بیش از ۸ سال  در اسارت بوده و سپس آزاد شوند.

این هنرمند جنوب کرمانی عنوان کرد: این نمایشنامه با هماهنگی انجمن های اسلامی دانش آموزی و یادواره ها و دانشگاه های استان کرمان، دانشگاه های سراسر کشور و با هماهنگی راهیان نور، تاکنون قریب ۳۰۰ اجرا در استان کرمان و کشور ویژه دانش آموزان، دانشجویان و عامه مردم داشته است.

وی بیان کرد: نمایش بعدی در مورد شهید حججی است، این نمایش به شوق شهادت شهید حججی انتظار وی برای شهادت می پردازد اما گشایش نمی شود بنابراین شهید در بارگاه امام رضا علیه السلام نامه ای خطاب به حضرت می نویسد و از امام رضا علیه السلام می خواهد که واسطه شده تا به فیض شهادت نائل شود.

رادمنش ادامه داد: از اینجا در واقع نمایش آغاز می شود و به شهید حججی تلفن می شود که به عنوان مدافع حرم می تواند در سوریه حضور  پیدا کند، خداحافظی، رشادت و نوع شهادت این جوان از نوع یک رهرو واقعی اهل بیت علیهم السلام است.

این هنرمند جنوب کرمانی اظهار کرد: شهید حججی به واسطه عهد و پیمان و خواسته ای که از امام رضا علیه السلام دارد، شهید می شود، شهید در وصیت نامه خود جمله معروفی دارد که بر آمده از مکتب اهل بیت علیهم السلام است که می گوید؛ به گونه ای زندگی کنید که خدا دوستتان داشته باشد.

وی افزود: نمایشنامه شهید حججی نیز بیش از ۲۰۰ اجرا در سراسر کشور داشته و در یادواره شهید حججی در شهر جیرفت نیز در حضور خانواده این شهید، این نمایشنامه را اجرا کردم.

رادمنش ابراز کرد: در دوره های متعدد هر کجا که امکان داشت نمایشنامه ای با موضوع شخصیت و زندگی ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه زندگی امام رضا علیه السلام نوشتم، به طور مثال هنگامی که در رادیو کرمان فعالیت داشتم نمایشنامه ای با همین مضامین نوشته که کارگردانی آن را خود بر عهده داشتم.

این هنرمند جنوب کرمانی بیان کرد: همچنین برای تلویزیون کرمان مجموعه ای با عنوان پیشوایان تولید کردم که در ایام شهادت و یا ولادت ائمه اطهار علیهم السلام پخش می شد، این نمایشنامه نیز بر اساس روایت ها و داستان هایی از زندگی ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا علیه السلام بود که به شکل روایت نمایش تولید کرده و این نمایشنامه به دلیل استقبال زیاد مردم چند سال از تلویزیون استان کرمان پخش شد.

وی افزود: علاوه بر این چندین تئاتر به نویسندگی و کارگردانی خودم درباره زندگی امام رضا علیه السلام تولید شد و همچنین در ۴ دوره در شورای سراسری جشنواره تئاتر رضوی و زائر به عنوان داور حضور داشته ام.

 

رادمنش با بیان این مطلب که در سال ۱۳۵۸ در جیرفت متولد شده است، اظهار کرد: فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه تهران هستم هم اکنون مدرس بخش های نویسندگی، کارگردانی نمایشنامه، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی هستم.

این هنرمند جنوب کرمانی اضافه کرد: از سال ۱۳۷۲ در جیرفت کار هنری خودم را آغاز کردم و با توکل به خدا موفقیت هایی در حوزه فعالیت های هنری کسب کردم و همین امر انگیزه ای شد تا بازیگری را به عنوان رشته تحصیلی خود در دانشگاه ادامه دهم و بعد  از آن به صورت حرفه ای در جاهای مختلف با صدا و سیما و حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش همکاری داشتم.

وی در خاتمه تاکید کرد: به عموم مردم به ویژه قشر جوان توصیه می کنم برای دستیابی به موفقیت به سراغ مکتب اهل بیت علیهم السلام بروند چرا که ائمه اطهار علیهم السلام گنجینه ای از علوم و معارف هستند.

کد خبر 945265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha