تحقق بیش از ۸۷ درصد مصوبات در ستاد اقتصاد مقاومتی گلستان

عابدی با بیان اینکه بیش از ۸۷ درصد مصوبات در ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است، گفت: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ۱۰ پروژه بزرگ و تاثیرگذار پیگیری می شود.

«قدرت الله عابدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: تا به امروز 55 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان برگزار شده است که ماحصل آن 550 مصوبه بوده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بابیان اینکه بیش از 87 درصد مصوبات در ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی شده است، ادامه داد: در ستاد اقتصاد مقاومتی استان ۱۰ پروژه بزرگ و تاثیرگذار پیگیری می شود.

 

عابدی یادآور شد: در سال 98 بنا بود 50 هزار هکتار از اراضی شمالی استان زهکشی شود که تا پایان سال گذشته 70 هزار هکتار زهکشی شده است که تقریبا 124 درصد نسبت به برنامه پیش بینی شده توانستیم زهکشی در اراضی شمالی استان انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه سامانه آبیاری نیز در استان 100 درصد مصوبه اجرایی شده است، ابراز داشت: توسعه دام سبک نوترکیب، کشت پنبه، نوغانداری، زیرساخت های شهرک صنعتی النگ از دیگر موضوعاتی بوده است که به میزان قابل توجه ای در استان اجرا شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان متذکر شد: 58 درصد از پروژه های اقتصاد مقاومتی در 9 ماهه سال گذشته تحقق پیدا کرده است و جزو 10 استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

 

عابدی به تحقق 78 درصدی 19 پروژه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ایجاد 50 اقامتگاه بومگردی، ایجاد زنجیره مرغ چیکا که به تولید 12 درصد تخم مرغ کشور منتج می شود، افزایش ظرفیت نیروگاه آذرخش علی آباد کتول از یک هزار مگاوات به یک هزار و 400 مگاوات از جمله مهمترین اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی در سال گذشته بود.

 

وی یادآور شد: با استفاده از ظرفیت قانون بودجه و ماده 20 موانع رفع تولید و بند «و» قانون بودجه سه هزار میلیارد تومان تامین اعتبار برای این نیروگاه با تهاتر بانک صنعت و معدن و مطالبات وزارت نیرو اتفاق افتاد که بخش عمده ای از مشکلات این نیروگاه برطرف شده است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان افزود: امسال 30 هزار هکتار زهکشی اراضی شمالی استان انجام می شود که عملکرد سه ماه نخست امسال 13 هزار هکتار  بود و همچنین در تولید دام سنگین و گوشت قرمز ۲۹ هزار تن و در تولید شیر 370 هزار تن تولید  برای امسال در نظر گرفته شده است که در سه ماه نخست 94 هزار تن شیر و 7 هزار و 300 تن گوشت قرمز تولید شده است.

 

عابدی بیان کرد:  در امسال همچنین برای تولید یک میلیون و 400 هزار قطعه تولید تخم مرغ در استان برنامه ریزی شده است که در حال حاضر 800 هزار تخم مرغ تولید شده است.

 

وی بیان کرد:  دو ناحیه صنعتی امسال برای تولید مبل در نظر گرفته شده است که یکی از این نواحی در روستای چن سبیلی قرار دارد و بنا داریم که امسال ۱۵ درصد از این ناحیه صنعتی را فعال کنیم که در سه ماهه نخست سال پنج درصد این ناحیه صنعتی فعال شده است و همچنین در ناحیه صنعتی دیگر  که در اختیار بخش خصوصی است برای امسال 35 درصد برنامه ریزی شده است که تاکنون ۱۰ درصد از این پروژه محقق شد.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تاکید کرد: در حوزه راه اندازی کارخانه نوآوری در شهرستان گرگان و گنبدکاووس در سه ماهه نخست سالجاری  10 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم و امیدواریم بتوانیم تعهدات خود را در امسال در این بخش انجام دهیم.

 

کد خبر 945284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha