۵۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان جنوبی بستری هستند

دهقانی فیروزآبادی گفت: در حال حاضر ۵۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان خراسان جنوبی بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی»  شامگاه (۱۲ تیر) در گفتگو با رسانه های گروهی درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا در سطح استان، افزود: در حال حاضر ۵۸ بیمار مثبت مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴ نفر در بخش (ICU) تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون بیماری ناشی از ویروس کرونا واکسن و دارو ندارد، تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مکرر دست ها و استفاده از ماسک از انتقال بیماری جلوگیری می کنند و سایر افراد در مقابل بیماری محافظت خواهند شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه باید از شرکت در مجالس عزا و عروسی، دورهمی‌ها، مسافرت و مهمتر از همه جدی نگرفتن بیماری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پرهیز شود، ادامه داد: مردم به هیچ وجه نباید رعایت توصیه های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را کاهش دهند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به آخرین رتبه‌بندی و رنگ‌بندی شهرهای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های قاینات، فردوس، سربیشه و بشرویه وضعیت پرخطر (نارنجی)، شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان و خوسف وضعیت متوسط خطر (زرد) و شهرستان‌های درمیان و سرایان وضعیت کم خطر (سفید) قرار دارند.

 

کد خبر 945328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha