رفع چهره فقر از جامعه یکی از برکات احسان و نیکوکاری است

ماسوری رفع چهره فقر از جامعه را یکی از برکات احسان و نیکوکاری برشمرد و گفت: رسیدن به قرب الهی در عرصه فردی از دیگر کارکردها و برکات احسان و انفاق محسوب می‌شود.

«محمدرضا ماسوری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص نقش احسان و نیکوکاری، با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری مورد تاکید خداوند سبحان و اهل بیت (ع) قرار دارد اظهار کرد: احسان و نیکوکاری در عرصه‌های فردی و اجتماعی دارای برکات زیادی هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک رفع چهره فقر از جامعه را یکی از برکات احسان و نیکوکاری برشمرد و افزود: رسیدن به قرب الهی در عرصه فردی از دیگر کارکردها و برکات احسان و انفاق محسوب می‌شود.

 

وی رسیدگی به نیازمندان و فقرا و کمک به همنوع در جهت رفع مشکلات و دست‌گیری از نیاز آنها را یکی از وظایف مسلمانان در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: این انفاق و نیکوکاری جایگاه والایی دارد و همواره مورد توجه مسلمانان نیکوکار قرار گرفته و به تاسی از پیامبران، امامان و بزرگان دین در این راه پیش می‌روند.

 

ماسوری تصریح کرد: مساجد پایگاه محکمی در تمامی امور زندگی از جمله در ابعاد اخلاقی، تربیتی و همدلی منبع انسان‌سازی هستند و با پیاده‌سازی راه و اهداف اهل بیت (ع) این اماکن ارزشمند، زندگی‌ها نیز رونق بهتری می‌گیرند.

 

وی عنوان کرد: در دهه کرامت با همکاری گروه جهادی منتظران ظهور که متشکل از واحد فرهنگی خواهران مسجد نبی اکرم (ص)، موسسه قرآنی حضرت زینب کبری (س) و بسیج خواهران پایگاه طیبه است، اقدامات مختلفی در زمینه‌های فرهنگی، نیکوکاری و خیریه انجام شد.

 

مدیر کانون مسجد نبی اکرم (ص) اندیمشک با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در فضای مجازی بیان کرد: مسابقه القاب حضرت معصومه (س) و یک جمله کوتاه به ایشان و مسابقه شعر و نقاشی با موضوع دهه کرامت مخصوص کودکان در این دهه برگزار شد.

 

وی به ارائه اقدامات جهادی و انسان‌دوستانه این مجموعه‌ها در دهه کرامت پرداخت و ابراز کرد: همزمان با دهه کرامت تعمیر کولر خانم بی‌سرپرست، تهیه جهیزیه برای زوج جوان بی‌بضاعت با هدف اجرای سنت پیامبر(ص)، بقای نسل مسلمانان و تحکیم بنیان خانواده، تهیه بسته مواد غذایی، تهیه وسایل جهت خانه‌ای که وسایل آن سوخته بودند و پدر خانه نیز فوت شده بود، کمک نقدی به دانش‌آموزان جهت گرفتن کتاب و... و کمک نقدی برای درمان مریض نیازمند صورت گرفت.

 

ماسوری یاد آور شد: برنامه‌های معنوی به‌صورت دسته جمعی همچون ختم نهج‌البلاغه، تفسیر قرآن، دعای عهد و ندبه و دعای هفتم صحیفه سجادیه به دستور مقام معظم رهبری در فضای مجازی در حال اجرا هستند.

 

کد خبر 945366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha