ملاک مبارزه با فساد باید براساس حق عدل و قانون باشد 

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: رهبری می فرمایند؛ ملاک مبارزه با فساد باید فقط براساس حق، عدل و قانون باشد و در این خصوص نباید هیچ ملاحظه ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام « یحیی احمدی زاده» ظهر امروز ۱۳ تیر در خطبه های نماز جمعه در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: رهبری می فرمایند؛ ملاک مبارزه با فساد باید فقط براساس حق، عدل و قانون باشد و در این خصوص نباید هیچ ملاحظه ای شود.

امام جمعه موقت قلعه گنج با اشاره به سخنان رهبری در آخرین  روز از هفته قوه قضائیه، ابراز کرد: رهبری با سخنرانی نافذ و حکیمانه خود، نکات مهمی را در بحث تحول در قوه قضائیه بیان کرده و فرمودند؛ مبارزه قاطع با فساد مردم را امیدوار می کند، فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا بسیار خطرناک و واگیردار است و تنها تفاوت ویروس کرونا با فساد این است که راه مقابله با ویروس کرونا شست و شوی دست ها است اما تنها راه مقابله با فساد قطع دست مفسد می باشد.

وی ضمن سفارش به تقوای الهی بیان کرد: امام رضا علیه السلام می فرماید؛ مؤمن، مؤمن واقعى نيست مگر آن كه سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش که پوشاندن راز است، مومن حقیقی باید راز نگه دار باشد و اسرار دیگران را  افشا نکند تما اگر سِر دیگران را بازگو کند خیانت است و افشای سِر حرام است چون موجب سوء ظن می شود.

حجت الاسلام احمدی زاده افزود: دومین خصلت سنّتی از پيغمبرش است که باید مدارا و نرم خویی با مردم را از پیامبر اکرم (ص) یاد بگیریم، یکی از چیزهای که موجب گسترش دین اسلام شده همین رفتار نیکوی پیامبر (ص) است.

خطیب موقت جمعه قلعه گنج اظهار کرد: سومین خصلت که انسان مومن و متقی باید داشته باشد این است که سنتی از امامش را داشته باشد و این سنت صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.

وی تاکید کرد: صبر مولا علی علیه السلام زبانزد عام و خاص است و یکی از مصادیق صبر، صبر بر انتظار ظهور حضرت حجت است.

حجت الاسلام احمدی زاده با اشاره به اهداف مامون از طرح ولایت عهدی امام رضا علیه السلام خاطرنشان کرد: اهداف مامون برای طرح ولایت عهدی امام رضا علیه السلام ترس از مبارزه سیاسی و انقلابی امام و شیعیان، مشروعیت دادن به خلافت خود بود چون می دانست خلافت امویان نامشروع است و همچنین می خواست امام و فعالیت های شیعیان را تحت نظر قرار داده و بین امام و مردم فاصله ایجاد کند.

امام جمعه موقت قلعه گنج در خاتمه عنوان کرد: علاوه بر این مامون می خواست با طرح ولایت عهدی امام رضا علیه السلام برای خود آبرو و حیثیت کسب کرده و زشتی های دستگاه خلافت خود را پنهان کند.
 

کد خبر 945458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha