کلمه التوحید و توحید الکلمه رمز موفقیت هر ملتی است

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) مبنی بر لزوم مقید شدن توحید به ولایت، گفت: توحید در راستای ولایت به علاوه وحدت ملت ها موجب موفقیت و پیروزی آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید علیرضا تکیه ای» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با تبریک میلاد با سعادت امام رئوف به تبیین و تفسیر حدیث سلسله الذهب پرداخت و خاطرنشان کرد: چیزی که می فهمیم این است که کلمة التوحید بر محور لا اله الا الله به جز از طریق ولایت امکان پذیر نیست، چون حضرت بعد از این که از توحید به عنوان حصن حصین خدا یاد می‌کنند، در ادامه ولایت را شرط پذیرش توحید معرفی می‌کنند.

 

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف افزود: اعتقاد به ولایت یعنی اعتقاد به امام معصومی که معصومانه توحید را ترویج کند و بدون کم و کاست کلمه توحید را عمل کند و هم مردم را خداشناس و خدا گرا کند و این هنر امام رضا(ع) است که این مسأله را ابلاغ فرمودند.

 

وی با اشاره به حدیث «ولایة علی بن ابی طالب حصنی...» از امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: از این طرف به ولایت امیرالمؤمنین(ع) به عنوان قلعه محکم خدا اشاره شده و در حدیث قبل هم که ولایت شرط پذیرش توحید معرفی شده بود، بنابراین مشخص می‌شود که تنها از طریق علی و آل علی می‌توان به خدا رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای وحدت کلمه را نیز لازم ملزوم توحید دانست و یادآور شد: ملت ایران به فضل الهی این را چشیده و امروز سر سفره ولایت توانسته وحدت نسبی را که گاهی غلظت و تراکم آن کم و زیاد می‌شود به دست بیاورد و از همه گردنه های صعب العبور گذشته است هرچند آسیب دیده، هزینه کرده ولی از طاغوت عبور کرده و از صحنه های ترور و اغتشاشات داخلی عبور کرده و از سیاست مخدوش بین الملل عبور کرده و از تحریم ها نیز در حال عبور است.

 

وی با تأکید بر این که کلمة التوحید و توحید الکلمه رمز موفقیت هر ملتی است، اضافه کرد: ملت ایران استقلال و آزادی خودش را حفظ کرده است؛ ملت ما نه شرقی را محقق کرده و نه غربی را در حال محقق کردن است و اطمینان داریم که به حول قوه الهی این جمهوری اسلامی تا ظهور و بعد از ظهور امام زمان(عج) می ماند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: کارشناسان غربی می‌گویند: دوره ابر قدرتی آمریکا و غرب رو به پایان رسیده و دوره قدرت نمایی جمهوری اسلامی در حال تحقق است و این دقیقا بر محور وحدت کلمه بر محور توحید امکان پذیر است ؛از این رو امیداوریم همواره عنایات تامه ولایت نصیب ملت ایران بشود و این اتفاق مبارک ایرانی، جهانی شود و شر اجانبی که نمی گذارند ایران اسلامی نفس راحت بکشد کم شود.

 

وی ضمن تجلیل از همه افراد و اشخاصی که در مسیر ولایت مداری و خدمت به جمهوری اسلامی قدم برمی دارند، گفت: به شهیدان راه حق و حقیقتی که این بنای عظیم و جریان مبارک و حرکت ارزشمند را پشتیبانی کردند درود می فرستیم و از آنها به بزرگی یاد می کنیم به ویژه سردار گرانقدر حاج قاسم سلیمانی که نمونه بارز یک شخصیت ولایت مدار، معتقد و طرفدار وحدت کلمه بود.

کد خبر 945497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha