۱۶۲ شغل برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی ایجاد شد

حسینی گفت: در سه ماهه سال جاری ۱۶۲ طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی و توانمندسازی جامعه هدف ایجاد شده است.

«سید رضا حسینی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد برای رفع فقر در جامعه و توانمندسازی خانواده ها از طریق ایجاد اشتغال برای کسب درآمد است، گفت: امسال در مجموع بیش از ۱۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه اشتغال مددجویان این نهاد اختصاص‌ یافته است که البته هنوز ابلاغ نشده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه ابتدای سال جاری از محل اعتبارات سال گذشته به ۱۶۲ طرح اشتغالزایی در استان توسط کمیته امداد خراسان‌ جنوبی تسهیلات پرداخت شده است.

 

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۵۴ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها تسهیلات پرداخت شده است، افزود: ۹۹ طرح اشتغال‌زایی در مناطق روستایی و ۶۳ طرح نیز در مناطق شهری سطح استان اجرایی شده است.

 

وی تصریح کرد: از مجموع این طرح‌های اشتغال‌زایی ۱۳۳ طرح توسط مددجویان مرد و ۴۲ طرح توسط مددجویان زن اجرا شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال طرح‌های اشتغال برای ۱۹۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، ادامه داد: در مجموع ۴۲ طرح آن مربوط به مشاغل خانگی و ۱۲۰ طرح نیز از جمله طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد بوده است.

 

حسینی عنوان کرد: طرح های اشتغال شامل ۱۰ طرح کشاورزی، سه طرح صنایع دستی، ۳۷ طرح خدماتی، ۲۰ طرح صنفی و صنعتی، پنج طرح پرورش طیور، سه طرح حمل و نقل، هشت طرح مربوط به تولید فرش و گلیم و ۷۶ طرح دامپروری است.

 

به گفته وی یکی از امتیازات طرح های اشتغال کمیته امداد بازدید کارشناسان و نظارت فنی است که در این راستا از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۹۲۲ فقره نظارت و بازدید از وضعیت طرح‌های اشتغال مددجویان توسط کمیته امداد خراسان جنوبی انجام شده است.

کد خبر 945549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha