افزایش تب کریمه گنکو در گیلان/ ازمصرف گوشت غیرکشتارگاهی خودداری کنید

حیدرزاده با بیان اینکه تب کریمه کنگو در گیلان بیماری بین حیوان و دام است که بنا به سفارش های صورت گرفته در حال افزایش است گفت: در حال حاضر ۴ گیلانی بستری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز (شنبه، ۱۴ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تب کریمه کنگو بیماری مشترک بین حیوان و دام است که برای حیوان فوتی ندارد اما اگر انسان بدان مبتلا شود امکان فوتی وجود دارد.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه این بیماری علی رغم هشدارهای داده شده در استان در حال افزایش است گفت: دامداران بیش از دیگران در معرض این بیماری قرار دارند.

 

وی اذعان کرد: در حال حاضر چهار گیلانی به دلیل این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

 

حیدزاده با اشاره به اینکه این بیماری در فصل تابستان و اوایل پاییز شیوع دارد تصریح کرد: شمار بیماران این بیماری در استان نسبت به سال گذشته کمتر است.

 

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: مصرف گوشت دام کشتارگاهی در چنین شرایطی بلامانع است چرا که موارد بهداشتی هنگام ذبح انجام می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه گوشت غیرکشتار گاهی مصرف نشود، تصریح کرد: برخی از دام‌های غیر بهداشتی و غیر کشتارگاهی عرضه می‌شود که به نیت نذر و یا استفاده از گوشت گرم به‌صورت مستقیم دامی را خریداری می‌کنند که توصیه می‌شود از مصرف این نوع گوشت‌های ذبح شده، خودداری کنید.

کد خبر 945618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha