ضرورت رفع مشکل فنی راه اندازی سینما در مجتمع فرهنگی فاروج

فرماندار فاروج گفت: با راه اندازی مجتمع فرهنگی فاروج، مطالبه شهروندان، ایجاد سینما در این فضاست و امیدواریم متولیان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل فنی مطرح شده را برطرف کنند.

«مسعود صادق تیتکانلو» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، نداشتن امکان فنی برای ساخت سینما در مجتمع فرهنگی مطرح شده و با توجه به اینکه فضای فرهنگسرای فعلی هم قابلیت تبدیل شدن به سینما را ندارد، امیدواریم امکان فنی راه اندازی سینما در فضای مجتمع فراهم شود.

 

فرماندار فاروج گفت: اینکه چرا در سالن استاندارد مجتمع، امکان فنی برای ایجاد سینما نیست ابهام ایجاد می کند و توقع مردم و مسئولان برطرف شدن مشکل فنی مطرح شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امکانات حوزه فرهنگ و ارشاد در حد استقرار در دو مکان مختلف را ندارد، بیان داشت: به لحاظ تعداد نیرو هم ظرفیت پراکندگی مکان های فعالیت فرهنگ و ارشاد را نداریم.

 

صادق گفت: با توجه به محدودیت های اعتباری، دور اندیشانه تر، تکمیل و بهره برداری از مجتمع و استفاده از همه ظرفیت های این فضا است.

 

در سال 94 ساخت مجتمع فرهنگی و هنری فاروج  آغاز شد که زمان بهره برداری از آن در زمان کلنگ زنی، یک ساله اعلام شد و در سفر هیئت دولت به خراسان شمالی چند طرح ناتمام شهرستان برای تخصیص اعتبار از محل سفر پیشنهاد شد که یکی از این طرح ها، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج بود.

 

از این محل، 30 میلیارد ریال اعتبار برای این فضا که سال گذشته بارها زمان بهره برداری از آن  پایان سال اعلام شده بود، اختصاص یافت. این طرح هم مشمول تعطیلی کارگاه های متاثر از شیوع کرونا شد و  با فعال شدن دوباره طرح ها، زمان بهره برداری از این طرح هفته دولت مطرح شده است.

 

مساحت مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فاروج 1500 مترمربع و با هزارو 50 مترمربع زیربنا است.

 

مساحت كنوني فضاهاي فرهنگي شهرستان فاروج با احتساب مجتمع فرهنگی شهر تیتکانلو  720 مترمربع  است و با بهره برداري از مجتمع در حال ساخت فعلی فاروج اين رقم به هزارو 50 متر مربع در مقابل جمعیت 52 هزار نفری فاروج مي رسد.

کد خبر 945631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha