نتیجه عدم سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری افزایش هزینه های درمان است

محمدبیگی گفت: اگر در حوزه پیشگیری قدم برنداریم و در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم چندبرابر هزینه باید در حوزه درمان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در مراسم افتتاحیه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال که امروز (شنبه ۱۴ تیر) در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، بیان کرد: تنبلی چشم بیماری است که در بین سه تا ۶ درصد کودکان دیده می شود و در کشور ما هم درصد آمار ابتلا همین حدود است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کودکان در سنین سه تا ۶ سال قابلیت درمان را دارند بنابراین پایش در این سن انجام می شود تا اقدامات پیشگیرانه و درمانی صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: این بیماری جنبه خطرناکی هم دارد به طوری که به ظاهر چشم سالم است و انحراف واضحی دیده نمی شود و ممکن است ما در برخورد با بیمار دچار تشخیص نشویم و زندگی و آینده کودک به خطر افتد در حالی که با اصلاح و تمریناتی که داده می شود و استفاده از عینک می شود این موارد را اصلاح کرد.

 

محمدبیگی اعلام کرد: ما هرگونه کمکی لازم باشد، برای پوشش کامل طرح پیشگیری ازتنبلی چشم انجام می دهیم و تقدیر می کنیم از مدیرکل بهزیستی استان که طرح را به خوبی مدیریت می کنند و باید توجه کنیم اگر در حوزه پیشگیری قدم برنداریم و در این حوزه سرمایه گذاری نکنیم چندبرابر هزینه باید در حوزه درمان داشته باشیم و این جمله که پیشگیری مقدم بر درمان است باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

 

وی توضیح داد: باید حداکثر مراقبت از فرزندان مان داشته باشیم متاسفانه گاهی شاهد بی توجهی والدین در این حوزه ها هستیم و ننتیجه وقتی دیده می شود که فرزند به مرور با مشکلات بینایی درگیر می شود و افراد در بزرگسالی متوجه این مشکل می شوند.

 

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این زمینه فرهنگ سازی خوبی شده است، البته مقداری استقبال از این طرح کاهش یافته و به نظر می رسد با اطلاع رسانی و تبلیغات در صدا و سیما و اماکن مختلف می شود در این خصوص پوشش حداکثری را داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: نکته دیگر پیگیری طرح است و باید پیگیری استمرار داشته باشد و ان شاالله تلاش کنیم ایران به نقطه ای برسد که درصد ابتلا در آن کاهش یابد.

 

محمدبیگی گفت: ما در عملکرد شبکه بهداشت و مجموعه بهزیستی جزو کشورهای پیشرو هستیم و در بحث کرونا یکی از دلایلی که توانستیم موفق عمل کنیم وجود نظام شبکه بهداشتی گسترده در دورترین نقاط کشور است.

 

وی یادآور شد: برخی خانواده ها حتی هزینه تأمین عینک برای فرزندشان را ندارند که این اقدامات پیشگیرانه بسیار می تواند موثر باشد و جا دارد از کسانی که در اجرای این طرح دخیل هستند تشکر کنیم.

 

کد خبر 945705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha