توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم بین نیازمندان بیرجند آغاز شد

مراسم توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت گرم بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در حاشیه شهر بیرجند شامگاه(۱۴ تیر) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مسجد قبا مهرشهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام « ابراهیم سبزه کار»، مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در سومین مرحله از رزمایش مواسات و کمک مومنانه در مسجد قبای مهرشهر، با همکاری موسسه حضرت خدیجه(سلام الله علیها) قم و برنامه سمت خدا، یک هزار و ۲۰۰ بسته دو کیلویی گوشت گرم گوسفندی، برای توزیع بین نیازمندان حاشیه شهر بیرجند تهیه شده است.

 

وی با بیان اینکه قرار است این بسته‌های گوشت گرم با مشارکت بسیج سپاه ناحیه بیرجند بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در حاشیه و محله های آسیب پذیر بیرجند توزیع شود، افزود: توزیع این بسته های گوشت از امشب آغاز می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سومین مرحله توزیع گوشت گرم، در قالب نذر قربانی برای سلامتی امام زمان(عج) است، اضافه کرد: پیش از این نیز 70 راس گوسفند قربانی و 300 بسته گوشت گرم نیز به همت برنامه سمت خدا تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به این حدیث از امام رضا علیه السلام که فرمودند:« اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند»، گفت: یکی از زیبایی های کلام اهل بیت علیه السلام در همین کمک به نیازمندان و وحدت و همدلی برای رفع مشکلات مردم است.

 

وی با بیان اینکه قرآن، اهل بیت علیه السلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی همه بر خدمت رسانی به محرومان و مستضعفان تاکید دارند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ماه شعبان توصیه ای به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشتند؛ بعد از آن همه مشاهده کردیم که موجی از همدلی و ایثار در سراسر کشور و استان شکل گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به امر مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد با بسیج، گفت: مقرر شده است که تمام برنامه های مساجد در استان با همکاری بسیج و کانون های فرهنگی هنری و با محوریت امام جماعت صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه طرح سه شنبه های تکریم را از برنامه های کانون های مساجد برای سال جاری عنوان کرد و گفت: در این طرح هر سه شنبه اعضای کانون و پایگاه در منزل خانواده یکی از شهدای سرافراز برای قرائت فاتحه و سرکشی حضور پیدا خواهند کرد.

 

وی همچنین به برگزاری جشنواره «روح مقاومت» به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی در رشته های فیلم موبایلی، کلیپ و نماهنگ، صوت و عکس نوشت برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 31 شهریور ماه است، یادآور شد: 40 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس هر کدام به ارزش یک میلیون تومان و 110 هدیه به آثار برتر به ارزش 500 هزار تومان از جمله جوائز بخش ملی این جشنواره است.

 

در پایان این مراسم از دو پوستر جشنواره روح مقاومت و سه شنبه های تکریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان، سرهنگ حسین خراسانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند، نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی رونمایی شد.

 

 

کد خبر 945934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha