۱۵ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در آزمون وسع شرکت کردند

اربابی گفت: تاکنون ۱۵ هزار نفر در استان خراسان جنوبی برای آزمون وسع جهت پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت ثبت نام کرده‌اند که نتیجه آزمون ۹ هزار و ۵۰۰ نفر آنان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» صبح امروز (۱۵ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین موضوعی که امسال با آن درگیر خواهیم بود این است که خدمات بیمه سلامت از حالت سنتی به الکترونیکی تغییر می کند.

 

مدیرکل بیمه سلامت در خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی کامل برای فراهم شدن راه اندازی سامانه استحقاق سنجی برای بیمه های پایه سلامت، افزود: این سامانه در ساختار موسسات خصوصی و دولتی از ابتدای تیرماه امسال فعال شده است و همه موظف به استعلام از این سامانه برای بررسی وضعیت بیمه شدگان هستند.

 

وی با بیان اینکه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت ایران می‌توانند برای استعلام اعتبار پوشش بیمه‌ای از کد دستوری #۱۶۶۶* استفاده کنند، ادامه داد: از ابتدای خردادماه طرح نسخه نویسی الکترونیک در بخش سرپایی در تمام سطح استان فراهم شده و اکنون شرایط در بیش از ۸۰ درصد بخش خصوصی فراهم است و امیدواریم تا پایان تیرماه شرایط در تمام بخش های خصوصی فراهم شود.

 

اربابی تاکید کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از ۱۵ هزار نسخه الکترونیک در سطح استان خراسان جنوبی صادر شده است که این روند با توجه به الزام و پوشش کامل طرح در مطب ها و موسسات افزایش خواهد داشت.

 

مدیرکل بیمه سلامت در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک در استان تاکنون بیش از ۳۵ هزار نسخه صادر شده است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از ۶۰ درصد فرایندهای کاری را با تولید نسخه الکترونیک انجام دهیم و ۱۰۰درصد پرداخت موسسات و مطب پزشکان از طریق تولید نسخه الکترونیک با انجام استحقاق سنجی صورت خواهد گرفت.

 

وی از بیمه شدگان درخواست کرد قبل از بیماری نسبت به وضعیت پوشش بیمه ای خود استعلام بگیرند، عنوان کرد: تاکنون ۱۵هزار نفر از مردم استان درخواست آزمون ارزیابی وسع داده اند که از این تعداد ۹ هزار و ۵۰۰ نفر درخواست دهک درآمدی آنان مشخص شده است که حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر جزو دهک یک، ۲ و سه هستند.

 

اربابی با اشاره به اینکه در این طرح سه دهک پایین جامعه دفترچه رایگان دریافت می کنند و سایرین حق بیمه را را به تناسب وسع مالی شان پرداخت خواهند کرد، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از بیمه شدگان نظام ارجاع یک از مددجویان کمیته امداد هستند که مشمول دریافت دفترچه رایگان هستند.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به پرداخت بدهی بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت: از مطالبات سال ۹۸ بیمارستان های خصوصی تا پایان آذرماه ماه و سطح یک روستاییان و نسخ الکترونیک در سطح داروخانه ها و مطب پزشکان تا پایان اسفندماه پرداخت شده است.

 

وی عنوان کرد: همچنین به بیمارستان ها و مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی تا پایان مهرماه ۹۸ پرداخت شده و تا پایان دی ماه نیز ۷۰ درصد علی الحساب پرداخت شده است.

 

اربابی افزود: در مراکز درمانی بخش غیر دولتی و موسسات خیریه در سال ۹۸تا پایان آبان ماه  و داروخانه ها تا پایان دی ماه پرداخت شده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت مطالبات سال جاری بیمه سلامت، ادامه داد: در بخش مراکز دولتی و دانشگاهی فروردین و اردیبهشت ماه به صورت ۷۰ درصد علی الحساب پرداخت شده و سطح یک روستاییان و نسخ الکترونیک و موسسات غیر دولتی دانشگاهی نیز تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ پرداخت شده است.

 

 

کد خبر 946006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha