سامانه « *۱۶۶# » به منظور استعلام اعتبار دفترچه های بیمه در استان یزد

دریجانی با اشاره به فراگیر شدن نسخه الکترونیکی در استان یزد گفت: سامانه « *۱۶۶# » به منظور استعلام اعتبار دفترچه های بیمه و مراجعه به مراکز درمانی در استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد دریجانی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات بیمه سلامت گفت: مهمترین اقدام ما در زمینه بیمه سلامت ایجاد نسخه الکترونیکی بود که خوشبختانه در سال گذشته و سال جاری به دستاوردهای خوبی در این زمینه رسیده ایم.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تا در سال جاری به هدف خود یعنی تمام الکترونیک کردن بیمه سلامت دست پیدا کنیم.

وی افزود: سال گذشته مطب پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه های 9 شهرستان در بخش خصوصی را فعال کردیم و از ابتدای سال 99 نیز مطب ها، آزمایشگاه های تصویربرداری را به نسخه الکترونیکی مجهز کردیم و از تیرمان نیز به صورت رسمی ابلاغ کردیم.

دریجانی ادامه داد: مردم می توانند از طریق سامانه *1666# اعتبار دفترچه های خود را مشاهده کنند و برای دریافت نسخه های الکترونیکی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد بیان کرد: در استان 32 درمانگاه خصوصی داریم که در 14 مورد از آنها نسخه الکترونیکی را راه اندازی کردیم و برای درمانگاه های دولتی خاتم الانیبا و امام علی (ع) نیز شروع کرده ایم که می توانند نسخه الکترونیکی را ارائه کنند.

دریجانی بیان کرد: ما طرح های تشویقی برای مراکزی که از نسخه الکترونیکی استفاده می کنند؛ در نظر گرفته ایم که پرداخت به موقع حق بیمه آنها از جمله این موارد است به نحوی که در پایان ماه به صورت کامل تسویه می شوند.

وی افزود: در اردیبهشت ماه به صورت علی الحساب میزان 25 میلیارد تومان به موسسات پرداخت داشته ایم که این نشان از به روز بودن اطلاعات است.

مدیر کل بیمه سلامت یزد با اشاره به هزینه های بیماران کرونایی گفت: 90 درصد هزینه های درمانی بیماران کرونایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و هیچ محدودیتی برای کادر درمانی ایجاد نکرده ایم.

دریجانی بیان کرد: برای بستری و درمان هر بیمار کرونایی 12 تا 15 میلیون تومان  هزینه می شود که امیدواریم مردم با رعایت نکات بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

کد خبر 946995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha