۱۳۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت در قزوین اجرا شد

جباری از اجرای ۱۳۰ برنامه فرهنگی در دهه کرامت در مناطق مختلف استان قزوین خبر داد.

«میلاد جباری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: جشن های مردمی زیر سایه خورشید پیام‌آور عشق و محبت اهل بیت (ع) و ایجاد مهر و محبت در قلب ‌های مومنان بوده و زمینه‌ ساز ایجاد محبت در قلب‌ ها است.

 

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین ادامه داد: امسال این جشن ها به دلیل شیوع بیماری کرونا در داخل کشور محدود شد و با عنایت امام رضا (ع) این رویداد فرهنگی با حضور 50 کاروان، همزمان در سراسر کشور و در 30 استان برگزار شد‌.

 

وی عنوان کرد: جشن های مردمی زیرسایه خورشید در این سال ها سنگ بنای مفهوم و حقیقتی به نام زیارت از راه دور و اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا (ع) به امام را از فرسنگ ها دورتر از مرقد شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را نهادینه کرده است.

 

جباری توضیح داد: امروز محوری ترین رسالت کاروان های زیر سایه خورشید حضور در دورترین نقاط از مراکز استان ها و روستاهای صعب العبوری است که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را ندارند.

 

وی اعلام کرد: یکی از شاخصه ‌های جشن‌ های زیر سایه خورشید حضور در مناطق مختلف با شکل‌ گیری همبستگی اجتماعی قومیت ‌های مختلف بوده و زیر سایه خورشید، بزرگ ‌ترین فعالیت فرهنگی و مردمی در کشور است که امسال به لطف حضرت به ایستگاه سیزدهمین سال از فعالیت خود رسید.

 

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین اظهار کرد: امسال با توجه شرایط بیماری منحوس کرونا برنامه‌های محوری شامل فصل مهربانی، جاری زندگی، حبیبان الهی، کاروان عشق، انیس مهربان، به‌ رسم ادب و آرام جان، محوری ‌ترین برنامه دهه کرامت بود و امسال با عنایت خاصه حضرت در برنامه ها با افزایش 100 درصد همکاری و مشارکت دستگاه‌ های دولتی و مردمی استان روبرو بودیم که توسط شبکه جوانان رضوی استان قزوین برگزار شد.

 

وی گفت: اجرای 130 عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان قزوین، حضور در 20 روستای مناطق محروم استان، برگزاری 19 جشن مردمی ، دیدار با 25 خانواده شهید و جانباز، حضور در چهار شرکت تولیدی، تجلیل و دیدار از 10 پرستار جهادگر سلامت در ایام بیماری منحوس کرونا و تجلیل از گروه های جهادی سلامت از جمله برنامه هایی بود که در دهه کرامت اجرایی شد.

 

جباری خاطر نشان کرد: دیدار با 11 خانواده تشکل رضوی، حضور در سه بیمارستان، دیدار با مسئولان و ائمه جمعه، دیدار با پاکبانان، حضور در امامزادگان و دیدار با خانواده خادمیاران که در ایام کرونا مرحوم شده اند از دیگر برنامه هایی بود که در این ایام اجرایی شد.

 

وی تأکید کرد: امسال در ایام دهه کرامت توزیع 20 هزار بسته تبرکی شامل نبات، نمک، گلاب، حرز، عطر حرم، بسته ویژه، بج سین، کتابچه و غیره انجام شد.

 

دبیر اجرایی شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: برگزاری پویش های مردمی اعم از عکس با حرم، عقد زوجین، پیوند فیروزه ای، طنین صلوات خاصه هشت صبح در ادارت استان، قرائت زیارت امین الله به صورت سراسری در شب ولادت، توزیع نمک متبرک رضوی در 888 نانوایی در سطح استان و غیره اقدامات مردمی بوده که در این ایام صورت گرفته است.

 

وی یادآور شد: اجرای ویژه برنامه به یومن ورود کاروان رضوی، تخصیص سرامیک برای 12 واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرستان بوئین زهرا به همت شرکت آپادانا سرام، بازسازی و آسفالت روستای حاجی عرب به 10 مسافت کیلومتر، اهدای هشت کمک هزینه سفر به مشهد، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره ای و ذبح سه راس قربانی از دیگر اقدامات صورت گرفته در دهه کرامت در استان بوده است.

 

کد خبر 946017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha