لبنان اهانت سعودی ها به آیت الله سیستانی را محکوم کرد

جمعیت «قولنا و العمل» و جنبش حزب الله لبنان اهانت روزنامه الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی را محکوم و اعلام کردند: این اهانت از سوی دشمنان محور مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النشرة، شیخ «احمد القطان» رئیس جمعیت «قولنا و العمل» در لبنان اهانت به سید«علی سیستانی» مرجعیت شیعیان عراق را محکوم و اعلام کرد: اهانت روزنامه الشرق الاوسط از سوی دشمنان محور مقاومت و وحدت اسلامی است.

 

القطان گفت: هدف قرار دادن سید علی سیستانی به معنای هدف قرار دادن همه علمای مسلمان است. این اقدامات نه تنها به نفع امت اسلامی نیست، بلکه باعث فتنه افکنی و اختلاف بین امت اسلامی می شود.

 

وی از مسئولان این روزنامه خواست تا به سرعت از همه مسلمانان جهان به ویژه شیعیان و سید علی سیستانی به دلیل این اهانت عذرخواهی کنند.

 

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» گفت: باید همه علمای مسلمان در مقابل اهانت به علمای امت اسلامی که به اتحاد و روابط محکم بین مسلمانان تشویق می کنند، بایستند.

 

در همین حال، حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اهانت روزنامه الشرق الاوسط به آیت الله سیستانی را به شدت محکوم و اعلام کرد: آیت الله سیستانی سوپاپ امنیت و عامل موثر در حفظ وحدت ملی و ثبات سیاسی برای عراق عزیز است و فتوای معروف وی در مبارزه با گروه تروریستی داعش نقش مهمی در آزادسازی عراق داشت.

 

حزب الله با ابراز تاسف نسبت به این اقدام روزنامه سعودی، اعلام کرد: این روزنامه به این سطح ننگین رسیده است که به یکی از مهمترین مراجع در جهان عرب و اسلام اهانت می کند.

 

در این بیانیه آمده است که کسی نمی تواند به جایگاه مرجعیت و نقش تاریخی آن ضربه وارد کند.

کد خبر 946042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha