احتمال اعلام وضعیت قرمز  کرونا تا پایان هفته در گرگان/ بستری ۶۷۵ بیمار کرونایی در گلستان

فاضل گفت: با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشی احتمالا تا پایان هفته گرگان وضعیت قرمز کرونا را تجربه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» صبح امروز (یکشنبه 15 تیر) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: چهار شهرستان استان گلستان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: با این شرایط ممکن است که پیک کرونای بزرگتر از اسفندماه را در گلستان تجربه کنیم.

 

فاضل گفت: در بیمارستان گنبدکاووس 250 نفر بستری هستند و این در حالی بود که در اسفند در این بیمارستان 150 نفر بستری بودند.

 

وی افزود: با این شرایطی که پیش می رویم با کمبود تخت های بیمارستانی و دستگاه هلی تنفس مصنوعی در گلستان رو به رو خواهیم شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: طبق استانداردی که در معاونت بهداشتی ارائه کردند روند شهرستان گرگان به سمت قرمز شدن پیش می رود و ممکن است تا پایان هفته وضعیت کرونای شهر گرگان قرمز شود.

 

فاضل ابراز داشت: به طور متوسط روزانه 100 نفر بیمار با علائم کرونا در بیمارستان های گلستان بستری می شوند و در طول دو هفته اخیر میانگین فوتی بیماران کرونایی روزانه ۶ تا هفت نفر رسیده است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۶۷۴ بیمار با علائم کرونایی در بیمارستان های گلستان بستری هستند که از این میزان ۱۰۹ بیمار در آی.سی. یو  و ۴۴ بیمار نیز به دستگاه تنفسی مصنوعی متصل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: بیشترین میزان حجم بستری بیماران در گنبدکاووس است و ۹۳ بیمار در بیمارستان شهدای گنبدکاووس بستری هستند و ۶۰ درصد ظرفیت بیمارستان های گنبدکاووس به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 

فاضل بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ بیمار نیز در بیمارستان ۵ آذر گرگان بستری هستند و اگر شرایط به این شکل ادامه پیدا کند ممکن است از ظرفیت بیمارستان شهید صیاد شیرازی نیز استفاده کنیم.

 

کد خبر 946053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha