بیش از ۷  هزار از مددجویان آذربایجان‌غربی صاحب شغل پایدار می‌شوند

سهندی گفت: کمیته امداد آذربایجان‌غربی امسال در نظر دارد برای ۷ هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت حمایت خود فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

«عزیز سهندی»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی امسال در نظر دارد برای 7 هزار و 500 مددجوی تحت حمایت خود فرصت شغلی پایدار ایجاد کند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت:  کمیته امداد آذربایجان‌غربی برای ایجاد این تعداد شغل، بیش از 255 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال پرداخت خواهد کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مشکلات معیشتی در کنار ویروس کرونا، فشار اقتصادی بالایی به نیازمندان وارد کرده و در این شرایط نقش کمیته امداد در کاهش مشکلات و نیازهای مددجویان غیر قابل انکار است.

وی با اشاره بر لزوم اهتمام امدادگران در ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان، تصریح کرد: این نهاد در سال گذشته 167 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه  در راستای  ایجاد اشتغال‌‌زایی برای 4 هزار و 500 نفر مددجو هزینه کرده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی تاکید کرد: به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، 95 درصد از طرح های اشتغال کمیته امداد آذربایجان‌غربی فعال و پویا بوده و در نظر داریم با اجرای نظارت مستمر و راستی آزمایی های متعدد، این درصد را افزایش دهیم.

سهندی عنوان کرد: باید چرخه حمایت از مددجویان از پنج سال بیشتر نشود و لازم است این نهاد با اشتغال زایی و توانمند سازی، مددجویان را در کمتر از این مدت، از چتر حمایتی خود خارج کند.

وی یادآور شد: انتظار دارم امدادگران کمیته امداد آذربایجان‌غربی در سال جاری،  مطالعه دقیق روش‌های توانمند سازی مددجویان، آموزش های کافی اشتغال‌زایی و اهتمام ویژه در اجرای راهبران شغلی در شهرستان ها را سرلوحه خدمات رسانی به مددجویان استان قرار دهند.

کد خبر 946081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha