مهارت آموختگان و کارآفرینان برتر خراسان جنوبی تجلیل می شوند

خوشایند گفت: جشنواره مهارت آموختگان کارآفرین برتر همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،«حسین خوشایند» امروز (15 تیر) به رسانه های گروهی اعلام کرد: جشنواره مهارت آموختگان کار آفرین، همزمان با مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور از 25 تیر ماه تا 1 مرداد ماه در سطح استان خراسان جنوبی برگزار می گردد.

 

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی افزود: این جشنواره با هدف ارتقای جایگاه کار آفرینان و معرفی آنان به جامعه از سویی و تشویق و ایجاد انگیزه در مهارت آموختگان برای کسب و کارهای جدید برگزار می شود.

 

خوشایند با بیان اینکه  این جشنواره برای کارآموزانی که گواهینامه مهارت خود را در بازه زمانی مهر ماه 96 تا مهر ماه 98 کسب کرده و با راه اندازی کسب و کار موفق به جذب و به کار گیری حداقل یک نیروی کار شده اند برگزار می شود، گفت:: کار آفرینی عنصر کلیدی رشد و توسعه است و محدود بودن فرصت های شغلی در شرایط کنونی به منظور دستیابی به تحقق شعار سال (جهش تولید ) می طلبد که فعالان اقتصادی به سمت و سوی خود اشتغالی و راه اندازی کسب و کار های مستقل هدایت شوند.

 

وی تصریح کرد: با راه اندازی این جشنواره  بانک اطلاعاتی معتبری در  راستای توسعه و اجرایی برنامه های آموزشی و اشتغال ایجاد خواهد شد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در مرحله ابتدایی از هر شهرستان پنج نفر برای مرحله استانی معرفی و برای مرحله کشوری مورد ارزیابی قرار گیرند.

 

خوشایند بیان کرد: منتخبین استانی در تاریخ 6 مرداد ماه (روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای) وارد رقابت کشور خواهند شد.

 

و افزود: افراد واجد شرایط می توانند با مراجعه به آدرس www.sktvto.ir  در بخش اطلاعیه های مهم  دستورالعمل این جشنواره را دریافت و برای ثبت نام به مراکز آموزش فنی و حرفه ای محل سکونت مراجعه نمایند.

 

 

کد خبر 946201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha