کمیته امداد سالانه ۱۲ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد می کند

آسوده با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری به صورت مردمی اداره می شوند و با فراهم کردن فرصت اشتغال و کسب و کار توانسته اند در جهش تولید سهیم باشند، گفت:کمیته امداد سالانه ۱۲ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حبیب الله آسوده» امروز( ۱۵ تیر) در برنامه زنده تلویزیونی صبح خراسانی با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان جهش تولید، مهمترین عنصر برای عملی شدن این امر را فرهنگ کار برشمرد و افزود: فرهنگ کار بین مردم به عنوان اساس جهش تولید مطرح است که خانواده ها و همه مردم باید دغدغه برای کار را داشته باشند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی یکی از عوامل مهم در فرهنگ کار را مردم و دغدغه مندی آنها دانست و افزود: در این بخش سیستم نظام اداری باید با تسهیلگری برای بهبود فضای کسب و کار فعالیت کنند.

 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به منظور نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در بین مردم باید نسبت به وضع قوانین تسهیلگرانه در بخش کسب و کار وارد شود تا در کشور به سمتی حرکت کنیم که به مردم فرصت بروز و ظهور داده شود تا مردم در تولید داخلی و اقتصاد کشور موثر باشند.

 

آسوده از ایجاد سالانه ۱۱ تا ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان توسط کمیته امداد خبر داد و افزود: کمیته امداد با مردمی کردن فعالیت های خود نشان داده که هرچی به سمت مردمی شدن حرکت می کند، مردم در جهش تولید اثرگذار تر می شوند که دلیل آن اقتصادمردم پایه است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از ایجاد مراکز نیکوکاری در استان با رویکرد کارآفرینی و توانمندسازی گفت و ادامه داد: مراکز نیکوکاری به صورت مردمی اداره می شوند و با فراهم کردن فرصت اشتغال و کسب و کار توانسته اند در جهش تولید سهیم باشند.

 

وی از واگذاری امور به صورت کامل به مراکز نیکوکاری در شهرستان خلیل آباد خبر داد و افزود: در گام نخست، این شهرستان با حضور مردم در بخش منابع خودکفا شده و در گام بعد امیدواریم در اشتغالزایی شاهد جهش باشیم که این امر نشان از حضور و فعالیت مردم در کارها است.

 

آسوده با اعلام اینکه اولین پنل خورشیدی خانگی ۵ کیلو واتی در سطح کشور برای یکی از مددجویان کمیته امداد ساکن در روستایی واقع در فردوسی مشهد نصب و راه اندازی شد، افزود: در مجموع در خراسان رضوی از سال ۹۴ به بعد تاکنون بیش از ۵۰۰ نیروگاه خانگی نصب شده که خراسان رضوی به عنوان مبدع این امر در کشور محسوب می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام اینکه ۴ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند، افزود: خوشبختانه کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت با ایجاد فرصت برای بروز و ظهور استعدادها، توانسته زمینه حضور آنها را در رده های مختلف مسئولیتی فراهم کند.

کد خبر 946209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha