۲۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در ایلام ثبت شد/ سه رقمی شدن تعداد فوت شدگان

کریمیان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ نفر ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان ایلام ثبت شده است، گفت: فوت ۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا طی یک شبانه روز در استان بی سابقه بوده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، ظهر امروز(۱۵ تیر) در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام طی شبانه روز گذشته به تعداد ۳۵۱۲ نفر  افزایش یافته است.

 

«محمد کریمیان» با بیان اینکه  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۰ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۷ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان  ثبت شده است که در نوع خود بی سابقه بوده است.

 

وی با بیان اینکه  مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان ایلام از ابتدا تا این لحظه ۱۰۵ نفر است، ابراز کرد: شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، مهران، دهلران، آبدانان و دره شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های هلیلان، سیروان، بدره و ملکشاهی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

کریمیان با بیان اینکه شهرستان ایلام با ۱۴۸۵ نفر مبتلا بیشتریم آمار مبتلایان را در استان دارد، یادآور شد: شهرستان های دهلران با ۴۱۹ نفر، ایوان با ۴۰۰ نفر، دره شهر با ۲۲۳ نفر، آبدانان با ۲۱۸ نفر، چرداول با ۲۰۴ نفر، مهران به ۱۹۷ نفر، ملکشاهی با ۱۰۳ نفر، بدره با ۱۲۱ نفر، سیروان با ۷۷ نفر و هلیلان با ۶۵ نفر مبتلا در رده های بعدی از نظر آمرا مبتلایان قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام با بیان اینکه تا کنون ۲ هزار و ۸۸۰ نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند، افزود: در حال حاضر ۱۴۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری بوده و تحت مراقبت های پزشکی و درمانی قرار دارند.

 

وی  یادآور شد: در صورتی که مردم اصول پیشگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، قطعاً شاهد چنین آماری ترسناک و حتی شرایطی بدتر از این خواهیم بود و  باید نگذاریم با سهل انگاری و عدم رعایت اصول پیشگیرانه، چنین روزهایی در سطح استان تکرار شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام  با ابراز نگرانی از روند افزایشی آمار ابتلا به کرونا در استان، گفت: به مردم عزیز هم استانی توصیه می شود که ضمن رعایت نکات و اصول بهداشتی و  همچنان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اهتمام داشته باشند.

 

گفتنی است، از ۷ مورد فوتی امروز، ۴ مورد مربوط به ایلام، ۲ مورد چرداول و ۱ مورد دهلران بوده است.

کد خبر 946276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha