آموزش مهارت های زندگی به اصلاح سبک زندگی مردم می انجامد

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران گفت: اهتمام لازم در زمینه آموزش مهارت های زندگی منجر به اصلاح سبک زندگی مردم و خانواده ها خواهد شد.

«معصومه ظهیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که یکی از راهکارهای مهم در زمینه اصلاح سبک زندگی ناظر به آموزش های مربوط به مهارت زندگی است، اظهار داشت: باتوجه به این که اساساً یکی از ماموریت های مهم مبلغان و فعالان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران تلاش همه جانبه در زمینه ترویج سبک زندگی دینی است، لذا در سایه اهتمام لازم در زمینه آموزش های مربوط به مهارت های زندگی آن هم برپایه آموزه های ناب اسلامی می توان به این هدف کلیدی دست یافت.

 

معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران افزود: البته از آن جا که دست یابی به اهداف مقرر در برنامه های فرهنگی و اجتماعی ، تا حدودی زمان بر است، لذا نمی توان در کوتاه مدت شاهد به ثمر نشستن این گونه فعالیت ها بود اما قطعاً با همت و اراده مضاعف در این باره و استمرار در این گونه فعالیت ها می توان کارها را به درستی به پیش بُرد.


استاد حوزه و دانشگاه همچنین با تأکید بر این که یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری در سال های اخیر، بحث ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز تحول خواهی در عرصه فرهنگ ناظر به همین مقوله است که گرچه در این سال ها به همت نهادها و ارگان های مختلف، کارهای ارزشمندی انجام شده ، اما قطعاً ما نیازمند فعالیت های جهادی بیشتر در این باره هستیم تا انشاالله شاهد ساماندهی مطلوب وضعیت فرهنگی جامعه باشیم.


وی همچنین یادآور شد: به لطف الهی در حوزه‌های علمیه خواهران، همت و تلاش ما بر این امر موقوف بوده که به تربیت مبلغان و کارشناسانی بپردازیم که این ها بتوانند علاوه بر عمل به آموزه‌های دینی در زندگی شخصی خود، سبک زندگی اسلامی و مهارت خوب زندگی کردن را بر پایه های آموزه های اسلامی به جامعه به خصوص دختران و بانوان انتقال داده و آموزش دهند.


ظهیری افزود: از سویی در راستای رفع و کاهش معضلات و آسیب های متوجه نهاد خانواده می بایست بیش از پیش بر روی مقوله آموزش تمرکز نمود چه آن که جز این اگر باشد در سایه غفلت و کم توجهی های فرهنگی، نظاره گر افزایش گسست نسلی، رشد آمار طلاق و به طور کلی تضعیف جایگاه و بنیان خانواده خواهیم بود.


وی همچنین بیان داشت: در واقع ما باید آموزش هایی قبل و حین ازدواج، همسرداری و نیز تربیت فرزند بر اساس معارف و آموزه های ناب دینی را به نسل جدید و خانواده ها ارایه کنیم و البته می بایست توجه داشته باشیم که تاثیرات مطلوب این رویکرد به مرور و با گذشت زمان در محیط جامعه خود را نشان می دهد و به خصوص در امر تحکیم و تعالی خانواده بسیار مفید و موثر خواهد بود.

کد خبر 946384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha