کمک به نیازمندان به جای قربانی کردن در عید قربان «حیدر ‌آباد» هند

شورای فتوا در «حیدرآباد» هند از مسلمانان خواست تا در عید قربان امسال به جای قربانی کردن گوسفند ،کمک به افراد نیازمند را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timesofindia»،شورای فتوا در «حیدرآباد» هند از مسلمانان خواست تا در عید قربان امسال به جای قربانی کردن گوسفند ،کمک به افراد نیازمند را در دستور کار خود قرار دهند.

 

حوزه علمیه اسلامی حیدرآباد در بیانیه ای اعلام کرد که عید قربان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های قبل است.

 

این نهاد اسلامی تاکید کرد که اگر شرایط کرونایی تا روز 31 جولای (جمعه 10 مرداد) که مصادف با عید سعید قربان است بهبود پیدا نکند لازم نیست مسلمانان اقدام به قربانی کردن گوسفند کنند.

 

در بیانیه صادر شده از سوی حوزه علمیه اسلامی حیدرآباد آمده است: مسلمانان می توانند به جای این کار هزینه گوسفند را به افرادی که نیازمند هستند بدهند.

 

«محمد عظیم الدین»،مفتی حیدرآباد در این باره گفت: قربانی کردن اقدام پسندیده ای است اما در شرایط کنونی به دلیل محدودیت های مربوط به ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس بهتر است مسلمانان هزینه گوسفندی را که می خواهند قربانی کنند در اختیار نیازمندان،فقرا،زنان بیوه و سازمان های خیریه قرار دهند.

 

مسلمانان حیدرآباد هر سال حدود 100 روپیه برای قربانی کردن گوسفند در روز عید سعید قربان هزینه می کنند اما امسال بخش اصلی این مقدار پول در اختیار خیریه ها قرار می گیرد.

کد خبر 946427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha