قادر به ساخت انواع شبیه‌ساز هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم

سرتیپ نصیرزاده گفت: امروز قادر به ساخت شبیه‌سازهای مختلف در حوزه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌سازهای مورد نیاز را در نهاجا بسازیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ «عزیز نصیرزاده» صبح دوشنبه (۱۶ تیر) در مراسم رونمایی از شبیه‌ساز هواپیمای ترابری «ایلوشین» که در ستاد نهاجا برگزار شد، اظهار داشت: ناوگان نیروی هوایی از هواپیماهای متعدد شرقی و غربی تشکیل شده است و امروز بیش از ۹۰ درصد شبیه‌ساز داریم که بخش اعظم آن در نهاجا ساخته شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ساخت شبیه‌ساز ایلیوشین یک گام بلند در رده ساخت هواپیمای سنگین و نیمه‌سنگین است و این شبیه‌ساز این نوید را به هوانوردی کشور ما می‌دهد که امکان ساخت شبیه‌سازِ تمام هواپیماهای موجود در کشور وجود دارد.

نصیرزاده با اشاره به اینکه تامین شبیه‌سازها هر ساله موجب خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اکنون توانمندی ساخت شبیه‌سازها در نیروی هوایی وجود دارد و از این طریق به تمامی شرکت‌های هوانوردی داخلی اطلاع می‌دهیم که قادر به ساخت شبیه‌سازهای پروازی هستیم.

وی گفت: امروز قادر به ساخت شبیه‌سازهای مختلف در حوزه هواپیماهای نظامی و غیرنظامی هستیم و به مدیران شرکت‌های هوانوردی اعلام می‌کنیم که در صورت حمایت می‌توانیم شبیه‌سازهای مختلف و مورد نیاز را در نهاجا بسازیم./

کد خبر 946500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha