کوره داران خواستار رفع مشکلات تولید آجر شدند

موسوی گفت: هزینه ‌های بسیار بالای تعمیر و نگهداری ماشین آلات، کمبود سوخت مصرفی در کوره های سنتی و نبود نیروی کار در استان از عمده ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان آجر است که باید برای حل این مشکلات در سال جهش تولید، تمهیداتی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خوسف امروز (16 تیر) با حضور موسوی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان آجر، بیجاری رئیس ناحیه مرکزی شرکت نفت خراسان جنوبی، مالکی معاون عمرانی فرماندار، آهنی رئیس بانک کشاوری خوسف و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این شهرستان در راستای حل مشکلات کوره داران و امهال تسهیلات واحد های تولید برگزار شد.

 

«حسن موسوی» رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان آجر خراسان جنوبی در جلسه مشکلات تولید کنندگان آجر در استان به ویژه شهرستان خوسف را بیان کرد و افزود: هزینه ‌های بسیار بالای تعمیر و نگهداری ماشین آلات، مشکلات مربوط به حامل های انرژی در کوره های سنتی و نبود نیروی کار در استان از عمده ‌ترین مشکلات تولیدکنندگان آجر است که باید برای حل این مشکلات در سال جهش تولید، تمهیداتی اندیشیده شود.

 

وی نبود نیروی کار ماهر برای تولید آجر در کوره ها را از مهمترین مشکلات کوره داران عنوان کرد و گفت: در سال گذشته در فصل کار کوره داران اگر 500 نیروی افاغنه داشتیم، هم اکنون این تعداد به 50 نفر کاهش یافته که خود این مشکل، سبب افزایش قیمت کارگران ایرانی و افزایش قیمت آجر شده است.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان آجر خراسان جنوبی با بیان اینکه کارگران ایرانی با هر قیمتی حاضر به همکاری در شرایط سخت آجرپزی نیستند، افزود: اداره کار، رفاه و تامین حداقل دستمزد کارگران را می تواند کنترل کند ولی از آنجایی که کارگر خوب پیدا نمی شود، کوره دار مجبور به افزایش حقوق کارگران ایرانی شده است.

 

موسوی تصریح کرد: انجمن تولید کنندگان آجر در سال 98، درخواست تنظیم نرخ آجر و افزایش قیمت آجر از سوی سازمان صمت را داشته است ولی هنوز افزایش در قیمت نهایی با توجه به افزایش 200 درصدی قیمت اجناس تعیین نشده است و کوره داران بلاتکلیف مانده اند.

 

وی با بیان اینکه نرخ مصوب آجر 270 تومان است، گفت: اما بیشتر کوره داران با توجه به افزایش قیمت اجناس، آجر را به قیمت غیر مصوب به فروش می رسانند.

 

وی تامین سوخت مورد نیاز کوره داران را از دیگر مشکلات تولید آجر عنوان کرد و  اضافه کرد: سوخت مود نیاز کوره داران باید بر اساس تولید توسط شرکت نفت تامین شود.

 

در این جلسه قلی زاده، رئیس اتاق اصناف شهرستان خوسف با بیان اینکه دستگاه های خشت زنی کوره داران خوسف روزانه هزار لیتر مصرف سوخت نیاز دارند، گفت: همچنین لودرداران این شهرستان در طول 12 ساعت کار، سوخت برای هشت ساعت کاری دریافت می کنند لذا شرکت نفت برای حل مشکلات لودر داران و  کوره داران در سال جهش تولید، باید تمهیداتی بیندیشید تا این واحد ها تعطیل نشوند.

 

«مهدی بیجاری»، رئیس ناحیه مرکزی شرکت نفت خراسان جنوبی هم در خصوص تامین سخت مورد نیاز کوره داران قول همکاری داد و گفت: اتاق اصناف برای سوخت مورد نیاز بر اساس تولید آجر در کوره ها، مکاتباتی با شرکت نفت داشته باشد تا سوخت مورد نیاز این کوره داران رفع شود.

 

«علیرضا اکبری» رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوسف هم از درخواست امهال و تقسیط تسهیلات 21 واحد تولیدی خوسف خبر داد و افزود: بانک ها باید بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار و به واسطه شیوع بیماری کرونا، واحدهای آسیب دیده را تا پایان شهریورماه حمایت کنند.

 

«محمد مالکی»، معاون فرماندار خوسف نیز از بانک کشاورزی درخواست امهال تسهیلات واحدهای تولیدی خوسف را داشت و بانک کشاورزی در این خصوص قول همکاری داد.

 

 

 

کد خبر 946545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha